تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم

  اکتبر گذشته بود که تویوتا از نسل چهارم هاچبک شهری و کوچک یاریس رونمایی کرد.  

شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳:۴۸ |

نسل جدید این خودرو اگر چه برای عموم مردم گزینه مناسبی محسوب می شود، اما برای کسانی که خواهان هیجان و لذت رانندگی هستند، حرف خاصی برای گفتن ندارد.

برای جلب رضایت این دسته، تویوتا اکنون نسخه GR از یاریس را پیشنهاد می کند. این نسخه همانطور که از نامش پیداست، توسط بخش گازو ریسینگ (Gazoo Racing) بهینه سازی شده و عملکرد فنی آن در سطحی فراتر از مدل های استاندارد قرار دارد.

نیروبخش تویوتا GR یاریس یک موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر است که اخیرا توسط ژاپنی ها توسعه یافته؛ به لطف فناوری توربوشارژ این موتور توانایی تولید ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با چنین خروجی تحسین برانگیزی، موتور GR یاریس قوی ترین موتور سه سیلندر جهان به شمار می رود.

موتور نسخه مخصوص بازار ژاپن به گونه ای تنظیم شده که ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می کند

هاچبک تند و تیز تویوتا، به یک گیربکس شش سرعته دستی تجهیز شده تا عاشقان رانندگی کماکان از در دست گرفتن دسته دنده در سال ۲۰۲۰ لذت ببرند. این گیربکس نیروی موتور را به سمت هر چهار چرخ هدایت می کند.

با وجود سود بردن از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ (AWD) و دو دیفرانسیل لغزش محدود Torsen، مدل مزین به نشان GR وزنی برابر با ۱۲۸۰ کیلوگرم دارد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند زمانی کمتر از ۵.۵ ثانیه بوده و قادر است به نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) دست پیدا کند. احتمالا شما هم با خواندن این ارقام ضرب المثل معروف "فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه" به ذهنتان خطور کرده است!

GR یاریس که در جریان نمایشگاه خودروی توکیو اتو سالن (Tokyo Auto Salon) رونمایی شده، حاصل تخصص و تجربه تویوتا از حضور در رقابت های رالی WRC است. این خودرو سه در دارد و استفاده از پلیمر فیبر کربن و آلومینیوم یکی از دلایل اصلی وزن پایین آن است. در مقایسه با نسخه استاندارد، GR یاریس از سیستم تعلیق دوبل جناغی جدید در عقب و مک فرسون در جلو بهره می برد؛ همچنین عرض محور عقب آن بیشتر از نسخه استاندارد بوده و چرخ های این محور از هم دورتر هستند.

علاوه بر موارد فوق، باید گفت ارتفاع نسخه GR به انداز ۹۱ میلی متر کمتر از یاریس استاندارد است، به همین جهت این نسخه شبیه خودروهای کوپه دیده می شود. نبود قاب در اطراف شیشه درها، رینگ های ۱۸ اینچی، باله عقب و دو خروجی اگزوز از دیگر وجوه تمایز GR یاریس با مدل استاندارد هستند.

برای رانندگی با تویوتا GR یاریس سه حالت تعریف شده که عبارتند از نرمال، اسپرت و پیست (Track). در حالت نرمال ۶۰ درصد از گشتاور تولیدی به چرخ های محور جلو ارسال می شود. با انتخاب حالت اسپرت وضعیت عوض شده و چرخ های محور عقب تا ۷۰ درصد از گشتاور موتور را دریافت می کنند. در حالت پیست گشتاور به طور مساوی بین چرخ های دو محور توزیع می شود. ذکر این نکته ضروری است که سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ بسته به شرایط می تواند به طور خودکار تمامی گشتاور تولیدی را به چرخ های عقب یا جلو نیز ارسال کند.

بر اساس برنامه ریزی ها تویوتا GR یاریس در کارخانه جدید موتوماچی تولید خواهد شد. این کارخانه وظیفه تولید نسخه های GR را بر عهده دارد.


تویوتا GR یاریس با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S به فروش می رسد

و اما قیمت؛ در سرزمین مادری تویوتا GR یاریس در نسخه First Edition که دارای اجزای مات بدنه است، با بهایی معادل ۳۶,۱۰۰ دلار در دسترس خواهد بود؛ نسخه High-Performance First Edition نیز با رینگ های آلومینیومی ساخت BBS و لیست بلندتر تجهیزات ۴۱,۶۰۰ دلار قیمتگذاری شده است.


تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
مقاله

کد محتوا: ۲۰۸۹۴

ارسال: شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳:۴۸

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶:۳۶

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، تویوتا یاریس

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۱۱۳۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۲ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.