استون مارتین DBS سوپرلجرا کنکورد معرفی شد

  به مناسبت پنجاهمین سالگرد رونمایی از هوایپمای کنکورد، نسخه‌ای ویژه از استون مارتین سوپرلجرا پیش‌فروش می‌شود. تنها ۱۰ دستگاه از این سوپراسپرت ساخته خواهد شد.  

پنج‌‌شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۹۸ |

برخلاف انتظارها، تقاضا برای گران‌قیمت‌ترین محصول در سبد استون‌ مارتین رضایت‌بخش بوده است. خودروساز اصیل انگلیسی، ضمن استفاده از دپارتمان Q، نسخه‌های ویژه‌ و سفارشی براساس DBS سوپرلجرا تولید می‌کند که البته بدنه و کابین متفاوت از مدل استاندارد دارند. جدیدترین پروژه از این دست با نام سوپرلجرا کنکورد، یادآور یک هوایپمای افسانه‌ای و با سابقه‌ی تاریخی شرکت بریتیش ایرویز (British Airways) است.

تا پیش از سال ۱۹۶۵، هواپیماهای مافوق صوت منحصر به نمونه‌های نظامی بودند. رسیدن به سرعت یک ماخ (معادل ۹۸۰ کیلومتربرساعت) در یک هواپیمای بزرگ مسافربری یا ترابری، ایده‌ای بسیار جاه‌طلبانه به‌نظر می‌رسید که سرانجام توسط توپولوف ۱۴۴ و کنکورد به واقعیت تبدیل شد. این هواپیماها به فاصله‌ی سه ماه پس از دیگری رونمایی شدند؛ هرچند که توپولوف ۱۴۴ زودتر از رقیب انگلیسی اولین پرواز خود را انجام داد؛ اما به جهت شباهت بسیار زیاد طراحی بدنه با کنکورد، نسخه‌ای برگرفته از عکس‌های جاسوسی محسوب شد و افتخار چندانی برای روسیه کسب نکرد. برخلاف هواپیمای ساخت روسیه، محصول مشترک انگلیس و فرانسه در اولین پروازهای نمایشی خود دچار حادثه نشد و به تعداد ۲۰ دستگاه تا سال ۲۰۰۳ در خطوط هواپیمایی بریتیش ایرویز، ایرفرانسه، لوفتهانزا و چند شرکت دیگر خدمت کرد. مصرف سوخت و هزینه‌ی نگه‌داری بالا، صدای بسیار زیاد هنگام پرواز بر فراز مناطق شهری و یک مورد حادثه‌ی سقوط پرواز ۴۵۹۰ ایرفرانس در سال ۲۰۰۰، کنکورد را برای همیشه بازنشسته کرد؛ اما این محصول به‌عنوان نمونه‌ای از مهندسی پیشرفته، مایه‌ی افتخار مردم انگلستان باقی ماند.

در لوگوی شرکت بریتیش ایرویز، تأکید زیادی بر پرچم بریتانیا وجود دارد. به همین دلیل لبه‌ی سپرها، بال عقب و لوگوی استون مراتین روی کاپوت جلوی سوپرلجرا کنکورد، با طرحی از پرچم کشور سازنده تزئین شده است. خط قرمز کشیده شده از ستون جلو تا انتهای سقف هم با رنگ قرمز ارائه می‌شود که مهم‌ترین رنگ در نماد ملی بریتانیا است. سقف سیاه‌ با نقشی از هواپیما و رینگ‌های اسپرت با طراحی ویژه، دیگر تفاوت‌های نسخه‌ی کنکورد و مدل استاندارد خواهد بود.


در فضای داخلی هم، ضمن قابلیت سفارشی‌سازی طبق سلیقه‌ی خریدار، تصویر شماتیک هواپیما و عبارت CONCORDE جهت یادآوری تفاوت این خودرو با دیگر محصولات استون مارتین وجود دارد. حتی عبارات ۲/۰۴ ماخ و ۶۰ هزار فوت برای اشاره به نهایت سرعت ۲,۰۰۰ کیلومتربرساعت و ارتفاع پروازی ۱۸/۳ کیلومتری کنکورد، پشت آفتاب‌گیر روبروی راننده نوشته شده است. کد مدل G-BOAC روی رکاب و بدنه‌ی خودرو هم، یادبودی از اولین هواپیمای کنکورد ساخت ۱۹۶۹ است.

از نظر فنی، تفاوتی بین نسخه‌ی کنکورد و مدل استاندارد DBS سوپرلجرا وجود ندارد. این خودروها از پیشرانه‌ی توئین‌توربوشارژ V۱۲ با حجم ۶.۵ لیتر استفاده می‌کنند تا قدرت ۷۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر داشته باشند. چنین پیشرانه‌ای، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳.۴ ثانیه و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند.

نمونه‌ی پایه از DBS سوپرلجرا با قیمت ۳۰۵ هزار دلار فروخته می‌شود. برای خرید هر کدام از ۱۰ دستگاه سوپراسپرت استون مارتین کنکورد، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به هزینه‌ی خرید DBS سوپرلجرا اضافه خواهد شد.


استون مارتين DBS سوپرلجرا كنكورد معرفي شد
استون مارتين DBS سوپرلجرا كنكورد معرفي شد
استون مارتين DBS سوپرلجرا كنكورد معرفي شد
استون مارتين DBS سوپرلجرا كنكورد معرفي شد


استون مارتین DBS سوپرلجرا کنکورد معرفی شد
خبر

کد محتوا: ۲۰۸۵۵

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۹۸

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۳۳

کلید واژه‌‌ها: استون مارتین، هوایپمای کنکورد، خودرو اسپرت

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۹۴۴

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.