اولین محصول الکتریکی با نشان اسب سرکش

فورد موستانگ مک-ای رونمایی شد + فیلم

  سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و شایعه پراکنی، فورد اس‌یووی الکتریکی موستانگ Mach-E را رونمایی کرد.  

چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۳۵ |

بهتر است که نسبت به واژه موستانگ که بخشی از نام این خودرو را تشکیل می‌دهد بی تفاوت بود، چرا که مک-ای کراس‌اووری با استایلی تهاجمی است که به دلیل الکتریکی بودن پیشرانه، جلوپنجره آن کاملا بسته است.

سبک طراحی اسپرت و تهاجمی فورد در پروفیل عقب مک-ای نیز دیده می‌شود. فورد سعی کرده شیب شیشه عقب و سقف را به گونه‌ای طراحی کند که این کراس‌اوور الکتریکی استایلی کوپه داشته باشد. در طراحی بدنه این خودرو از خطوط منحنی نرم زیادی بهره گرفته شده، ضمن اینکه گلگیرهای برآمده و حجم پردازی شده طراحی کلی مک-ای را از سادگی خارج کرده‌اند. همچنین وجود دستگیره‌های مخفی نشان دهنده تکنولوژی بالای به کار رفته در تولید این خودرو است. فورد در طراحی درب عقب این خودرو از خطوط شکسته و زاویه‌دار بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های بدنه بهره برده که در آن چراغ‌هایی مشابه موستانگ نیز نصب شده است.

در حالی که فورد سعی کرده المان‌هایی از موستانگ را در طراحی بیرونی مک-ای رعایت کند، طراحی کابین شباهت زیادی به اکسپلورر دارد. اما باید اظهار کرد که کابین مک-ای طراحی بهتری نسبت به اکسپلورر داشته و از مواد اولیه با کیفیت‌تری در آن استفاده شده است. روی فرمان به جای لوگوی فورد، لوگوی موستانگ نصب شده و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی دیجیتالی اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نمایش می‌دهد. در سمت راست فرمان نیز یک نمایشگر ۱۵.۵ اینچی برای سیستم سرگرمی به صورت عمودی نصب شده است. از سایر ویژگی‌های جالب داشبورد نیز باید به دریچه‌های هوای باریک و تریم آلومینیومی آن اشاره کرد.

از جمله تجهیزات لاکچری موستانگ مک-ای باید به سیستم صوتی بنگ اند اولفسن با ۱۰ بلنگو، سقف پانورامیک شیشه‌ای و نورپردازی داخلی اشاره کرد. مشتریان قادر هستند به صورت آپشنال گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و پدال‌هایی آلومینیومی را نیز برای این خودرو سفارش دهند.

در خصوص فضای بار باید اظهار کرد که مک-ای دارای یک فضای بار ۱۳۶ لیتری در پوزه جلو است. فضای بار عقب این خودرو نیز ۸۲۱ لیتر اعلام شده که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان حجم بار این قسمت را به ۱۶۸۸ لیتر ارتقا داد.

فورد این خودرو را در پنج نسخه مختلف راهی بازار می‌کند که تریم پایه آن Select نام داشته که برچسب قیمتی معادل ۴۳ هزار و ۹۰۰ دلار دارد. این مدل به دو صورت عقب محرک و تمام چرخ محرک قابل عرضه است که هر دو به یک پک باتری ۷۵.۷ کیلووات ساعتی تجهیز شده‌اند. بیشینه قدرت تولیدی این پک باتری ۲۵۵ اسب‌بخار اعلام شده، اما بیشینه گشتاور تولیدی نسخه عقب محرک ۴۱۴ نیوتن‌متر گزارش شده است، اما نسخه تمام چرخ محرک این تریم قادر به تولید بیشینه گشتاور ۵۶۵ نیوتن‌متر است.

نسخه عقب محرک موستانگ مک-ای Select قادر است طی کمتر از ۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و با یکبار شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافتی معادل ۳۷۰ کیلومتر است. نسخه تمام چرخ محرک این تریم نیز طی ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با یکبار شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۳۳۸ کیلومتر است.

تریم مجهزتر مک-ای پریمیوم نام دارد که قیمتی معادل ۵۰ هزار و ۶۰۰ دلار دارد. این تریم در دو حالت استاندارد و Long Range و در دو حالت عقب محرک و تمام چرخ محرک قابل عرضه است. نسخه استاندارد از پیشرانه‌ای مشابه با مک-ای Select بهره می‌برد. اما خبر مهم در خصوص نسخه لانگ رنج این خودرو بوده که به یک پک باتری ۹۸.۸ کیلووات ساعتی تجهیز شده است. نسخه عقب محرک لانگ رنج قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۸۲ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۴۱۴ نیوتن‌متر است. این نسخه طی ۶ ثانیه قادر است از مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت عبور کند و با یکبار شارژ کامل بیشینه مسافت ۴۸۳ کیلومتر را طی می‌کند.

نسخه تمام چرخ محرک لانگ رنج نیز قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۳۳ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۵۶۵ نیوتن‌متر بوده و طی ۵.۵ ثانیه قادر به عبور از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت است. این نسخه نیز در حالت شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۴۳۵ کیلومتر است.

نسخه کالیفرنیا مک-ای نیز قیمتی معادل ۵۲ هزار و ۴۰۰ دلار دارد و مشخصات فنی آن دقیقا مشابه نسخه لانچ رنج عقب محرک است. نسخه مجهزتر ان خودرو مک-ای First ادیشن بوده که قیمتی معادل ۶۰ هزار دلار داشته و مشخصات آن درست مشابه نمونه تمام چرخ محرک لانگ رنج است. مجهزترین نسخه این کراس‌اوور الکتریکی نیز تریم مک-ای GT نام داشته که قیمتی معادل ۶۰ هزار و ۵۰۰ دلار دارد. مشخصات این نسخه به طور کامل بیان نشده، اما بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب معادل ۴۵۹ اسب‌بخار و ۸۳۰ نیوتن‌متر است. این مدل به یک پک باتری ۹۸.۸ کیلووات ساعتی تجهیز شده و در حالت شارژ کامل قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۳۷۸ کیلومتر است. فورد ادعا کرده این خودرو قادر است طی ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فورد یک شارژر خانگی برای این خودرو عرضه کرده که در هر ساعت انرژی لازم برای پیمودن ۳۵ کیلومتر را در باتری این خودرو ذخیره می‌کند. البته به صورت آپشنال امکان تهیه شارژر قدرتمندتری نیز وجود دارد که در هر ساعت انرژی لازم برای پیمودن ۵۱ کیلومتر را در باتری ذخیره می‌کند. در خصوص قابلیت شارژ سریع این خودرو نیز فورد اظهار کرد که طی ۳۸ دقیقه می‌توان ظرفیت باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند که البته این در صورت اتصال به یک شارژر ۱۵۰ کیلوواتی صورت می‌گیرد.


اولین محصول الکتریکی با نشان اسب سرکش
فورد موستانگ مک-ای رونمایی شد + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۵۴

ارسال: چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۳۵

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶:۳۱

کلید واژه‌‌ها: فورد، فورد موستانگ

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۷۹۹

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.