در نمایشگاه توکیو صورت گرفت

اولین محصول الکتریکی مزدا با نام MX-۳۰ رونمایی شد + فیلم

  مزدا در نمایشگاه توکیو از اولین محصول تمام الکتریکی خود به نام MX-۳۰ پرده برداشته است.  

چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷:۵۱ |

در نگاه اول MX-۳۰ استایلی مشابه یک کراس‌اوور دو درب اسپرت را دارد، اما این خودرو یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های محصول اسپرت RX-۸ را به ارث برده که آن درهای کوچک عقب بوده که برعکس درهای جلو باز می‌شوند. وجود همین درهای کوچک، دسترسی سرنشین به ردیف عقب را به مراتب ساده‌تر از یک کراس‌اوور دو درب می‌کند، اما بهتر است بدانید که تمام ویژگی‌های جذاب MX-۳۰ به این چیزها محدود نمی‌شود.

مهمترین خبر در خصوص این خودرو، نصب پیشرانه تمام الکتریکی در زیر کاپوت آن است که برای اولین بار در تاریخ مزدا محسوب می‌شود. در خصوص عملکرد این خودرو اطلاعات چندان زیادی در دسترس نیست، اما مزدا اعلام کرده نسخه قابل عرضه در بازار اروپا را به یک موتور الکتریکی ۱۴۳ اسب‌بخاری و یک پک باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی تجهیز می‌کند، بدین ترتیب این خودرو قادر خواهد بود با یکبار شارژ کامل بیشینه مسافت ۲۱۰ کیلومتر را طی کند. قطعا قدرت و عملکرد این مزدای الکتریکی اصلا خوشایند نبوده، اما این خودروساز ژاپنی هدف دیگری از طراحی این خودرو داشته و آن لذت رانندگی و ایجاد ارتباط بین مردم و خودروها بوده است!

در خصوص فضای داخل کابین باید اظهار کرد که مزدا از مواد بازیافتی و دوست‌دار محیط زیست مانند چوب پنبه و چوب درختانی که خشک شده‌اند بهره گرفته است، در این راستا جنس رودری‌ها نیز از پلاستیک بازیافتی انتخاب شده است. حتی پارچه استفاده شده برای تودوزی صندلی‌ها نیز از مواد بازیافتی تولید شده است. یک کنسول میانی شناور برای MX-۳۰ طراحی شده که قابلیت حرکت به جلو و عقب را دارد. ضمن اینکه یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به صورت یکپارچه با آن در قسمت جلویی کنسول نصب شده که به وسیله آن می‌توان تنظیمات مربوط به سیستم تهویه و سایر تکنولوژی‌های این خودرو را انجام داد.

مزدا در خصوص موتور الکتریکی e-Skyactiv این کراس‌اوور الکتریکی بیان کرده که پاسخی عالی و سریع نسبت به شتابگیری داشته و عملکردی بسیار نرم و داینامیک از خود نشام داده تا راننده لذت بیشتری از رانندگی با این خودرو ببرد. شاید ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت تولیدی موتور الکتریکی آن هم برای یک کراس‌اوور که به یک پک باتری نیز مجهز شده، چندان زیاد نباشد، اما تا پیش از راندن نمی‌توان قضاوتی در خصوص MX-۳۰ داشت، به خصوص که مزدا این خودرو را به سیستم G-vectoring تجهیز کرده که با استفاده از پیشرانه، نیرو و قدرت را از یک سمت به سمتی دیگر منتقل می‌کند. این خودروساز ژاپنی از هم اکنون پیش فروش MX-۳۰ را آغاز کرده و قصد دارد که آن را در سال آینده به مشتریان تحویل دهد.


در نمایشگاه توکیو صورت گرفت
اولین محصول الکتریکی مزدا با نام MX-۳۰ رونمایی شد + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۲۴

ارسال: چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷:۵۱

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱:۵۶

کلید واژه‌‌ها: مزدا، مزدا MX-۳۰

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۹۱۰

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.