نگاهی به ۱۱ سدان اسپرت با قیمت زیر ۴۰,۰۰۰ دلار

  هیچ‌گونه بحث و مشاجره‌ای در مورد اینکه خودروهای کلاس شاسی‌بلند (SUV) و کراس اوور (CUV) در حال حاضر، از محبوبیت زیاد و فروش بالایی در جهان برخوردارند وجود ندارد.  

چهارشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۰۰ |

خودروهایی که با فضای باری مناسب برای خانواده‌ها، قیمت مناسب، کابین جادار، قدرت و دیگر مزیت‌های خود نسبت به کلاس‌های دیگر توانسته‌اند شرکت‌های بزرگ و سرسختی مانند لامبورگینی را نیز در این زمانه، مجبور به ساخت یکی از همین شاسی بلندها کنند؛ اما در این‌که خودروهای غیر شاسی‌بلند و سدان و همان خودروهای با ارتفاع کم نیز در بحث فرمان پذیری (هندلینگ) مزیت بسیار قابل‌توجه‌تری نسبت به شاسی بلندها دارند شکی نیست.

خوشبختانه، تعداد خودروهای سدان زیادی در بازارهای جهانی وجود دارند که هم ازنظر عملی و هم ازنظر قدرت و سرعت، توانسته‌اند خود را به‌خوبی به اثبات برسانند.

با ما باشید تا با ۱۱ سدان اسپرت برتر جهان که قیمت زیر ۴۰,۰۰۰ دلار دارند بیشتر آشنا شوید:

کیا استینگر
درست است که این مدل یک خودروی کیا محسوب شده و شاید در مقابل برترین سدان های دنیا کمی عقب‌تر باشد اما این خودروی اسپرت ۴ درب، فرمول خاص خود را برای ناآرام کردن رقیب‌های اروپایی خود و تنگ کردن میدان مبارزه برای آن‌ها داشته و دارد. استینگر از شتاب بالا و هندلینگ چابکی بهره برده و با دارا بودن یک قلب تپنده ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو باقدرت ۲۵۵ اسب بخار، خود را به‌خوبی ثابت کرده است.

همچنین نیازی به ذکر نیست که نسخه قدرتمندتر جی تی V۶ با توربو دوقلو و قدرت ۳۶۵ اسب بخار، یک نمونه بسیار عالی و جذاب‌تر به‌حساب می‌آید. قیمت پایه این خودروی کره‌ای، ۳۳,۹۸۵ دلار است.

جنسیس جی ۷۰
برند لوکس ساز شرکت هیوندای یعنی جنسیس، با محصولات باکیفیت، لوکس و قدرتمند خود، حرفی برای گفتن نگذاشته است. این برند در کنار خودروهای لوکس G۸۰ و G۹۰ خود، نمونه کوچک و البته اسپرت G۷۰ را نیز تولید و عرضه می‌کند. خودرویی که بر روی پلتفرم یکسان با کیا استینگر قرارگرفته اما از رانندگی خشک‌تر و البته بازخوردهای سریع‌تری برخوردار است.

در بین رقیبان ۴ و یا ۶ سیلندر این جنسیس، می‌توان طراحی داخل کابین و امکانات لوکس آن را یک برتری خوب نسبت به آن‌ها برشمرد. قیمت پایه G۷۰ از ۳۵,۸۹۵ دلار شروع می‌شود.

تسلا مدل ۳
اولین تولید شرکت پیشتاز برقی ساز آمریکایی از خودروی مدل ۳ شروع شد که یک نمونه برقی عالی به‌حساب می‌آید. خودروی باریکی که دارای بدنه نسبتاً کوچکی بوده و به لطف مرکز ثقل پایین اش، می‌تواند پاسخ‌های مناسبی به راننده در طول رانندگی ارائه دهد. اگرچه ازنظر فنی قیمت این سدان زیر ۴۰,۰۰۰ دلار است اما نسخه‌های برتر و پرامکانات تر مدل ۳، باقیمت‌های بالاتری نیز همراه می‌شوند.

آلفارومئو گیولیا
اسپرت‌های سدان بسیار کمی در جهان وجود دارند که ازنظر فرمان پذیری، بهتر از گیولیا ایتالیایی هستند. خودروی سدانی که با برچسب قیمتی پایه زیر ۴۰,۰۰۰ دلار همراه شده و می‌تواند یکی از دقیق‌ترین و بهترین هدایت‌های خودرویی را تقدیم راننده خود کند. قدرت‌پایه ۲۸۰ اسب بخار این خودرو که از یک قلب تپنده ۴ سیلندر توربو استخراج می‌شود، می‌تواند شتاب عالی را ایجاد کرده و مصرف سوخت حدود ۸.۵ لیتری برای جاده را دارد.

دوج چارجر
این خودرو اگرچه ممکن است مانند کیا استینگر یا تسلا مدل ۳ و دیگر سدان ها، یک خودروی اسپرت خانوادگی و معمولی نباشد اما باوجود عضلانی بدون بدنه و طراحی درشت‌تر نسبت به رقیبان خودش و همچنین استفاده از یک پلتفرم قدیمی، بازهم می‌تواند فرمان پذیری عالی را ایجاد کند. اگر کسی خواستار قدرت و جذابیت بیشتری از دوج چارجر باشد، می‌تواند با هزینه بیشتر، نسخه R/T را خریداری کرده که با موتور ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر خود، توان تولید ۳۷۰ اسب بخار قدرت را دارد.

هوندا سیویک Si
این خودروی ژاپنی با به‌روزرسانی‌های کمی درزمینهٔ طراحی و عملکرد برای مدل ۲۰۲۰ همراه شده است؛ اما با همه‌ی این موارد، قیمت هوندا سیویک Si سدان برچسب قیمتی معقولانه ۲۵,۹۳۰ دلار است. نه‌تنها این خودرو توانسته درنبردی که در مقابل خودروهای اسپرت دنده دستی راه افتاده دوام بیاورد بلکه با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی خود و اتصال این گیربکس به موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۲۰۵ اسب بخار، یک نمونه عالی با توجه به قیمتش محسوب می‌شود.

هوندا سیویک تایپ R
این نمونه از هوندا با برچسب قیمتی پایین‌تر از ۴۰,۰۰۰ دلاری خود و همچنین داشتن یک شخصیت ویژه کاملاً متمایز از مدل Si، یک خودروی جذاب و خوش‌ساخت در نظر گرفته می‌شود. در کنار احساسات جذابی که این خودروی اسپرت می‌تواند به راننده و سرنشینان خود منتقل کند، موتور قوی‌تر چهار سیلندر توربو باقدرت ۳۰۶ اسب بخار، این خودرو را یکی از قوی‌ترین خودروهای اسپرت ۴ درب در این فهرست قرار داده است.

سوبارو WRX
موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودروی ژاپنی می‌تواند با تولید کردن ۲۶۸ اسب بخار قدرت، راننده خود را شگفت‌زده کند. این سدان ۴ درب اسپرت، دارای یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و یا یک جعبه‌دنده عالی CVT بوده و با برچسب قیمتی ۳۰,۱۵۵ دلاری همراه شده است.

فولکس‌واگن جتا GLI
اگرچه ممکن است این نسخه شبیه نمونه معمولی جتا باکمی آرایش اضافی باشد اما می‌تواند تفاوت در فرمان پذیری و قدرت انتقالی به زیر پای راننده را به‌خوبی از نسخه معمولی خود، حفظ کند. جتا GLI این جادوی جذاب را از خودروی محبوب گلف GTI هاچبک، قرض گرفته است. همچنین این سدان اسپرت، اکنون می‌تواند ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۹.۸ نیوتون متر گشتاور به‌عنوان نسخه خاص GTI و توسط موتور ۲ لیتری چهارسیلندر توربو خود تولید کند.

هیوندای الانترا اسپرت
بار دیگر یک محصول از کره جنوبی و شرکت نام‌آشنای هیوندای که می‌تواند با تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت خود، انتظارات را برآورده کند. اگرچه این مقدار قدرت، عدد بزرگی در بین دیگر خودروهای این فهرست نیست اما قیمت این الانترا نیز با عدد ۲۴,۷۳۰ دلار می‌تواند یک مزیت قابل‌توجه برای این اسپرت کره‌ای محسوب شود.

آکورا ILX
با برچسب قیمتی ۲۶,۸۹۵ دلار، خودروی آکورا ILX ۲۰۱۹ ژاپنی یک خودرو را طراحی تیز و زاویه‌های جذاب است که طراح آن را تبدیل به یک خودروی خاص کرده است. این آکورا نیز درست مانند الانترا اسپرت، می‌تواند ۹۰۱ اسب بخار قدرت تولید کرده و هندلینگ عالی و جعبه‌دنده ۸ سرعته دوکلاچه آن، از برتری‌های این اسپرت محسوب می‌شوند.


نگاهی به ۱۱ سدان اسپرت با قیمت زیر ۴۰,۰۰۰ دلار
مقاله

کد محتوا: ۲۰۷۹۶

ارسال: چهارشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۰۰

به روز شده: چهارشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۵۴

کلید واژه‌‌ها: شاسی بلند، کراس اوور، لامبورگینی، کیا، جنسیس، تسلا، آلفا رومئو، دوج، هوندا، سوبارو، فولکس واگن، هیوندایی، آکورا

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۰۹۶

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.