۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم

  مدیران خودرو یکی از اولین خودروسازانی است که به مونتاژ محصولات چینی پرداخته و توانسته با عرضه ام وی ام X۳۳ بخشی از بازار کراس اوورها را تصاحب کند. این شرکت پس از عرضه موفق این خودرو شروع به مونتاژ محصولاتی مانند تیگو ۵، ام وی ام x۲۲، تیگو ۷ و … نموده تا بخش بیشتری از بازار را به کنترل خود درآورد.  

چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۴۳ |

ام وی ام x۲۲ یا تیگو ۲ ارزانترین کراس‌اوور مدیران خودرو بوده که در کلاس کراس‌اوورهای ساب کامپکت قرار می‌گیرد و در نمایشگاه پکن سال ۲۰۱۶ رونمایی شده است و شباهت بسیاری به سایر محصولات این شرکت را داراست. در این مقاله می‌خواهیم شما را با معایب این کراس‌اوور مدیران آشنا سازیم.

۱ – موتور نه چندان قدرتمند
ام وی ام x۲۲ به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ تجهیز شده که ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همانطور که می‌دانید این مقدار از قدرت برای یک خودرو ۱۲۵۰ چندان مناسب نیست و ترکیب شدن آن با یک گیربکس ۴ سرعته خودکار راندمان آن را به شدت کاهش داده است و باعث افت شتاب خودرو می‌گردد و قطعاً در سربالایی‌های شدید و جاده‌های کوهستانی انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد. شتاب صفر تا صد خودرو نیز اعلام نشده است و در تست‌های غیر رسمی عددی بین ۱۴ تا ۱۶ ثانیه را پر می‌کند که عدد چندان مناسبی نیست و شما نباید در فکر شتاب‌های ناگهانی باشید.

۲ – مشکلات گیربکس اتوماتیک
ام وی ام x۲۲ برای انتقال قدرت از جعبه دنده‌های ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته خودکار استفاده می‌کند. هم اکنون این خودرو قیمتی بالاتر از چانگان CS۳۵ و جک S۳ دارد. و بدون شک گیربکس اتوماتیک آن حرفی برای گفتن در برابر آن‌ها ندارد و عدم وجود قابلیت تیپ ترونیک (حالت تعویض دستی دنده) از بزرگترین معایب آن است. ۴ سرعته بودن گیربکس هم مصرف سوخت خودرو را افزایش داده و از راندمان آن کاسته است. (لازم به ذکر است CS۳۵ از گیربکس ۴ سرعته ساخت ASIAN ژاپن و S۳ از گیربکس CVT ضریب پیوسته بهره می‌برد)

۳ – سواری خشک
هندلینگ این خودرو با توجه به استفاده از سیستم کنترل پایداری یا همان ESP مناسب بوده و با توجه به ارتفاع زیاد اتومبیل از زمین عملکرد مناسبی را را از خود نشان می‌‌دهد ولی سواری خودرو خشک و کوبنده است و در ناهمواری‌ها و دست انداز‌ها حس خوبی را به سرنشینان نمی‌دهد پس اگر انتظار یک سواری نرم را از یک کراس اوور  دارید پس بهتر است سراغ گزینه‌هایی مانند جک S۳ بروید.

۴ – عدم شرکت در تست‌های ایمنی
ام وی ام x۲۲ با توجه به رنج قیمتی خود از امکانات ایمنی تقریباً مناسبی بهره می‌برد ولی این خودرو در هیچ یک از تست‌های ایمنی شرکت نکرده و اطلاع دقیقی از ایمنی آن وجود ندارد و معلوم نیست که آیا خودروی ۲۰۰ میلیونی شما چه عملکردی را در تصادف ها نشان خواهد داد و چه بلایی به سرتان خواهد آمد؟!! (البته بیشتر تست های ایمنی C-NCAP چین معتبر نبوده و بیش تر افراد اعتمادی به آن‌ها ندارند)

۵ – قطعات یدکی گران قیمت
به علت داخلی سازی پایین محصولات چینی قطعات یدکی این خودرو بسیار کمیاب و گران قیمت هستند و به سختی در بازار یافت می‌شوند و شما باید حتماً به نمایندگی‌های مدیران خودرو مراجعه کنید تا قطعات بعد از مدت نسبتاً طولانی به دستتان برسد. کیفیت نه چندان بالای قطعات نیز وضعیت را بدتر می‌کند و باعث ایجاد مشکلاتی برای مصرف کنندگان می‌شوند.

۶ – صدای بیش از حد موتور در داخل کابین
همانطور که در مطلب قبل اشاره کردیم  کابین این خودرو به صورت هوشمندانه‌ای طراحی شده است ولی سنگین بودن بدنه و موتور ضعیف و کم جان باعث شده تا در دورهای بالای ۲۵۰۰ موتور فشار زیادی به موتور وارد شود و  صدای زیادی به درون کابین نفوذ کند. تا جایی که می‌توان گفت بزرگترین اشکال کابین این خودرو همین مسئله است. (۴ سرعته بودن گیربکس X۲۲ نیز یکی از دلایل این موضوع بوده زیرا در این گیربکس ها دور موتور تا حد ممکن بالا رفته وسپس دنده تعویض می‌گردد، در این حالت صدای بیشتری به داخل کابین نفوذ کرده و باعث آزردگی سرنشنیان می گردد)

کلام آخر
اگر شما این خودرو را برای فعالیت‌های شهری و مسافرت‌های ساده خانوادگی استفاده می‌کنید شاید بسیاری از اشکالات بالا برایتان مهم نباشد و چندان به آن‌ها اهمیت ندهید ولی اگر گزینه‌هایی مانند شتاب و قدرت موتور و … اولویت شما برای خرید خودرو است بهتر است قید خرید این خودرو را بزنید و مقدار پول بیشتری را برای خرید یک خودرو قدرتمند جمع کنید.


۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
مقاله

کد محتوا: ۲۰۷۸۶

ارسال: چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۴۳

به روز شده: چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۵۷

کلید واژه‌‌ها: ام وی ام، ام وی ام x۲۲، تیگو ۵، تیگو ۷

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۱۰۳

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.