نگاهی به کراس اوورهای تولیدی شرکت کیا

  درست مانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دنیا که در این صنعت جزء پیشتازان محسوب می‌شوند، شرکت کره‌ای کیا نیز با معرفی و تولید چندین مدل متفاوت از خودروهای کلاس کراس اوور و شاسی‌بلند، توانسته به‌خوبی هرچه‌تمام‌تر، در سال‌های گذشته در این کلاس محبوب و پرفروش خودرویی فعال باشد.  

شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷:۰۰ |

اما باوجود اینکه کیا تاکنون ۹ مدل متفاوت کراس اوور و شاسی‌بلند را در بازارهای مختلف جهانی تولید و عرضه کرده است، انگار قرار نیست متوقف‌شده و بازهم قصد گسترده کردن خط تولید خود را دارد.

بر اساس گفته‌های دیوید لابروسه در بخش اروپایی این شرکت، کیا در حال سرمایه‌گذاری و مشغول کار بر روی یک کراس اوور کوچک است که بر پایه خودروی ریو هاچ‌بک ساخته خواهد شد. اگرچه این شاسی‌بلند کوچک کیا، هنوز به‌صورت کامل تولید و معرفی نشده است اما کیا قصد جدی برای هرچه گسترده کردن خط تولید کراس اوورهای خود را دارد.

البته تولید یک کراس اووری که بر پایه ریو هاچ‌بک ساخته شود، ایده جدیدی نیست. خودروی کیا استونیک که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد نیز اشتراکات زیادی در طراحی و پلتفرم با مدل‌های هاچ‌بک این شرکت داشت.

در سال ۲۰۱۹ نیز کیا مدل سلتوس را معرفی کرد. یک کراس اوور ۵ درب که تنها ازنظر طراحی خارجی و ابعاد بدنه، کمی بزرگ‌تر از سلتوس ۲۰۱۷ بود. این خودرو و خودروی ونیو (Venue) هیوندای، ازنظر استخوان‌بندی و پلتفرم دارای شباهت‌های بسیاری بوده‌اند. دیگر شاسی بلندهای کوچک کیا که در بازارهای متفاوت جهان به فروش می‌رود نیز شامل سول، نیرو و مدل جدید ایکس سید (Xceed) است.

طراحی کراس اوور جدید با رویکردی متفاوت
داشتن ۴ کراس اووری که در طراحی بدنه، شبیه جعبه و مستطیل است و شباهت‌های زیادی نیز این ۴ مدل به یکدیگر دارند، ایده خوب برای فروش بالای کیا نیست. به همین خاطر، این شرکت تصمیم گرفته است که در کراس اوور جدید خود، خط‌مشی متفاوتی را برای طراحی و ظاهر آن در نظر بگیرد.

درواقع کیا می‌خواهد یک کراس اوور ساب-کامپکت با طراحی اسپرت‌تر که از نظر شاخصه‌های طراحی، مؤلفه‌های جذاب مدل Xceed را قرض گرفته است، طراحی و تولید کند. داشتن عملکردی عالی برای راننده و سرنشینان، چهره تهاجمی و مدرن، ورودی‌های هوای بزرگ در قسمت جلوی خودرو، چراغ‌های کشیده و بدنه باریک می‌توانند در هرچه جذاب‌تر شدن این کراس اوور جدید، کمک شایانی بکنند.

عزم بسیار جدی کیا برای تولید کراس اوور
در بازار خودرویی امروزی که در جهان جریان دارد، نداشتن کراس اوور و حتی کم بودن مدل‌های آن‌ها در یک شرکت، می‌تواند حرکت پرخطری محسوب شود. تنها شرکت‌های کمی مانند فراری و بوگاتی و دیگر شرکت‌های سوپراسپرت ساز هستند که می‌توانند بدون تولید شاسی بلندها، جان سالم به درببرند. درواقع می‌توان گفت که شاسی بلندها، مانند کیک‌های بزرگ و پرسودی هستند که منفعت زیادی برای شرکت‌ها دارند.

اما در این راه، انگار کیا تولید این نوع از خودروها را بسیار جدی گرفته و در حال حاضر، کمتر از ۹ کراس اوور را در خط تولید خود ندارد. کراس اوور هایی که ۴ مدل از آن‌ها را کیا تنها در سال‌های اخیر رونمایی کرده است. به‌خصوص مدل‌هایی مانند سلتوس، نیرو، استونیک و ایکس-سید که در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ وارد بازارهای جهانی شده‌اند.

در مرحله بالاتر از کراس اوورهای ساب-کامپکت این شرکت، می‌توانیم مدل محبوب اسپورتیج را مشاهده کنیم که یک خودروی کراس اوور کامپکت و با اندازه بزرگ‌تر محسوب می‌شود. پس از اسپورتیج نیز، کراس اوور با اندازه متوسط سورنتو در بازارهای جهانی وجود داشته و خودروی موهاوی نیز برای بازار کره موجود است. تنها شاسی‌بلند فول-سایز این شرکت کره‌ای، خودروی تلوراید بوده که بسته کراس اوورها و شاسی بلندهایش را کامل می‌کند.

حال باید منتظر ماند و دید که دهمین کراس اوور این شرکت چگونه می‌تواند مسیر خود را در بازار رقابتی کراس اوورها در جهان پیدا کند.


نگاهی به کراس اوورهای تولیدی شرکت کیا
گزارش

کد محتوا: ۲۰۷۷۶

ارسال: شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷:۰۰

به روز شده: شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵:۳۲

کلید واژه‌‌ها: کیا، کراس اوور

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۲۰

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.