(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
کیا، اِسپورتيج GT لاين ، ۲۰۱۷
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۵,۰۰۰ کیلومتر
کیا، سراتو مونتاژ 2.0 آپشنال ، ۱۳۹۴
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۴۸,۰۰۰ کیلومتر
کیا، سراتو 2.0 اتوماتيك ، ۲۰۱۷
مشکی، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۷,۰۰۰ کیلومتر
جک، S5 اتوماتيك ، ۱۳۹۵
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۳۰,۱۰۰ کیلومتر
هیوندایی، توسان ( ix35 ) ، ۲۰۱۷
افسانه یا واقعیت
آیا ساخت خودروی آب سوز ممکن است؟
چهارشنبه، ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴:۵۱
ادعای اختراع ماشینی که از آب بهعنوان سوخت استفاده کند، موضوع جدیدی نیست و تاکنون افراد بسیاری در سرتاسر جهان مدعی ساخت چنین خودرویی شدهاند. در یکی از جدیدترین نسخهها از این سری داستانهای عامهپسند (که این بار از قضا وطنی است)، چند سال پیش مخترعی جوان با ادعای ساخت خودروی آبسوز، توانسته بود توجه رسانهای زیادی را به سمت خود جلب کند.
ادامه مطلب
نیکولاس لطیفی اولین راننده ایرانی کانادایی مسابقات فرمول یک شد
شنبه، ۹ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۱۵
نیکولاس لطیفی فرزند یک تاجر ایرانی-کانادایی و سومین سهامدار عمدهی مک لارن، سال آینده در مسابقات فرمول یک حضور خواهد داشت.
استون مارتین DBS سوپرلجرا کنکورد معرفی شد
پنجشنبه، ۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۹۹
به مناسبت پنجاهمین سالگرد رونمایی از هوایپمای کنکورد، نسخهای ویژه از استون مارتین سوپرلجرا پیشفروش میشود. تنها ۱۰ دستگاه از این سوپراسپرت ساخته خواهد شد.
شاسی بلند میباخ مرسدس بنز GLS رونمایی شد
شنبه، ۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸:۲۶
جدیدترین محصول مرسدس بنز در کلاس سوپرلوکس، با برند میباخ و براساس شاسیبلند GLS ۶۰۰ تولید خواهد شد. این مدل، آستانه قیمت ۲۰۰ هزار دلار خواهد داشت.
فورد موستانگ GT۵۰۰ با دو تیونینگ متفاوت در لاسوگاس رونمایی شد
شنبه، ۱۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۸
شلبی و Roush، نسخههای تیونینگ و سفارشی فورد موستانگ جدید، در نمایشگاه SEMA رونمایی کردند.
اولین رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰
شنبه، ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹:۵۶
فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ جدید را باید سریعترین موستانگ تولید شده دانست که تواناییهای حرکتی در حد خودروهای سوپراسپرت دارد.
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۴۶
کمپانی AC اشنیتزر به تازگی و برای اولین بار در تاریخ یک محصول تویوتا یعنی سوپرا را تیونینگ کرده است.
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲:۴۱
هر ساله مجله معتبر و بزرگ موتورترند خودروهای سال را در دسته بندی های مشخص انتخاب می کند.
خودرویی با امکانات متنوع و قیمت رقابتی
رنو کپچر ۲۰۲۰ معرفی شد
چهارشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵:۰۹
تقریبا از یک دهه گذشته تا کنون؛ بخش مهمی از برنامه های تولیدی کمپانی های مطرح خودروسازی به توسعه کلاس کراس اوورهای جمع و جور یا بهتر بگوئیم "کوچک" اختصاص یافته است. خودروهای مناسب رانندگی در شهر و خانواده های ۴ یا ۵ نفره که به تدریج می تواند جای سدان های کامپکت را گرفته و عملا تداوم تولید آنها را وارد یک چالش جدی کند.
۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
سهشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶:۴۶
اکس۶(X۶) یکی از متفاوت ترین محصولات ب ام و در تمام دوران است.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
سهشنبه، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۵۰
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
پنجشنبه، ۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲:۵۲
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
چهارشنبه، ۵ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۲۲
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکشنبه، ۱۸ آذرماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۹
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
دوشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳:۲۲
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
بررسی سدان اسپرت جنسیس ۲۰۱۹ + فیلم
جنسیس را در ایران با کوپه محبوب و قدرتمندش می شناسیم که غرش های پیشرانه آن همچنان طرفداران بی شماری دارد.
چهارشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۹ |
خودرویی با آپشن متنوع و قیمت مناسب (در زمان عرضه) در کشوری که خودروهای اسپرت کارخانه ای زیادی را تا پیش از این در بازار خود ندیده بود به سرعت تبدیل به یک هیولای خیابانی محبوب شد. در ادامه نیز سدان درشت اندام آن وارد بازار شد که آنهم در مقایسه ابعاد، امکانات، کیفیت، زیبایی و البته قیمت تبدیل به رقیب سرسختی برای محصولات آلمانی در ایران شد. هیوندای جنسیس کوپه هیوندای جنسیس سدان از اینجا بود که نام جنسیس به عنوان یک گزینه برتر و چیزی فراتر از دیگر اعضا خانواده کره ای مانند آزرا، النترا و سوناتا مورد توجه قرار گرفت. در بازار جهانی نیز وضعیت تقریبا به همین شکل بود؛ جنسیس آنقدر در جذب مخاطب موفق عمل کرد که اداره کنندگان هیوندای در سال ۲۰۱۵ آنرا تبدیل به خط تولید محصولات لوکس خود کردند. به عبارت دیگر جنسیس موتورز برای هیوندای همان مسیری را پیش گرفته که اینفینیتی برای نیسان و لکسس برای تویوتا طی کرده اند. با ایجاد تغییرات مذکور و تغییر راهبردهای این برند، شاهد ارائه محصولات جدیدی بودیم که از جمله می توان به سدان های خانواده "G" اشاره کرد. با این توضیحات؛ برای امروز سراغ یک جنسیس جی۷۰ می رویم تا مقداری دقیق تر آنرا مورد بررسی قرار دهیم. آنچه در ادامه می آید جمع بندی مختصر از ویژگی های برتر و انتقاداتی است که طی نظرسنجی ها و بررسی های کارشناسانه برای این خودرو به ثبت رسیده است. جی۷۰ را باید یک سدان لوکس و جمع و جور یا به اصطلاح این روزهای بازار؛ کامپکت بدانیم که توانایی رقابت با سری۳ از ب ام و، کلاسC از مرسدس و کیو۵۰ از اینفینیتی را دارد. کیو۵۰ همانطور که اشاره کردیم هیوندای تلاش می کند تا برترین های خود را با جنسیس روانه بازار کند بنابراین این خودرو باید برنامه ای برای جذب مخاطب داشته باشد! جی۷۰ در مقایسه با برداران بزرگ تر خود یعنی جی۸۰ و جی۹۰ گزینه ای اسپرت تر محسوب می شود که تا حدودی می تواند نسل جوان را نیز درگیر خود کند. جی۸۰ جی۹۰ گزینه ها در بخش موتور در این مطلب ما به بررسی یک جی۷۰ با موتور پایه یعنی نمونه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ می پردازیم که خروجی آن برابر با ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور مجموعه نیز ۲۶۰ پوندفوت است. برای این خودرو گزینه بسیار هیجان انگیزتری نیز قابل سفارش است که شامل نمونه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری مجهز به توربوشارژ دوقلو با ۳۶۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۷۶ پوند فوت می شود. این موتور برای لحظاتی خاطره جنسیس کوپه با موتور Lambda ۳۴۸ اسب بخاری را زنده می کند. البته برای جی۷۰ موتور ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر آر-لاین سی آر دی آی با خروجی ۲۰۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است که طبیعتا این گزینه طرفداران کمتری دارد یا حداقل برای ما جذاب نیست. دستی یا اتوماتیک؛ یک انتخاب خوب! برخلاف نمونه ۳.۳ لیتری که با فقط جعبه دنده اتوماتیک ارائه می شود؛ جی۷۰ دارای موتور ۲ لیتری و تریم اسپرت با جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می شود. این برای رانندگان حرفه ای و آنهایی که می خواهند موتور را به نهایت تنفس وادار کنند خبر خوبی است اما در طرف مقابل نیز منتقدان زیادی دارد. به هرترتیب هیوندای با پرداخت ۳۰۰۰ دلار اضافه امکان نصب جعبه دنده اتوماتیک را برای مشتریان ممکن ساخته است. جی۷۰ مجهز به جعبه دنده دستی با سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب عرضه می شود و در نوع اتوماتیک با سامانه تمام چرخ محرک ارائه می شود. به هر ترتیب امکان انتخاب نوع جعبه دنده در زمان خرید یک امتیاز مثبت به شمار می رود که جی۷۰ از آن برخوردار است. تعلیق قابل اعتماد! قدرت هندلینگ جی۷۰ به ژن های مشترک آن با هیوندای جنسیس باز می گردد. این خودرو در بخش تعلیق به خوبی تیونینگ شده؛ تعلیق قابل تنظیم و فرمان پذیری دقیقی نیز دارد اگر از میزان جزیی خطاهای آن بگذریم. به عبارت دیگر باید گفت آنچه که برای برچسب ۳۵ هزار دلاری تحویل می گیرد عملکرد بسیار مناسبی دارد. اگر اهل ایجاد تغییرات در خودرو هستید این محصول بستر بسیار مناسبی برای مبدل شدن به یک هیولای خیابانی را دارد که بخش تعلیق نیز جزیی از آن محسوب می شود. برمبو؛ یک توقف مطمئن! رنگ قرمز و لوگوی برمبو در سیستم ترمز هر خودرویی که باشد حسی از اطمینان و کیفیت را با خود همراه دارد. در جی۷۰ نیز این قرمز جادویی از میان رینگ ها کاملا به چشم می آید. برند برمبو با دیسک های ۱۳.۸ اینچی برای چرخ های جلو و ۱۳.۴ اینچ برای چرخ های عقب استفاده شده است. این یک امضای ویژه برای چرخ های ۱۹ اینچی استاندارد جی۷۰ است که با لاستیک های میشلن مجموعه ای قابل اعتماد را به نمایش گذاشته است. جعبه دنده؛ اینبار یک امتیاز منفی! قابلت انتخاب نوع جعبه دنده را یک امتیاز دانستیم اما در مورد عملکرد این بخش باید انتقادهایی را متوجه جی۷۰ دانست. در تست جاده، جعبه دنده جی۷۰ ضعف های خود را کاملا به نمایش می گذارد برای آنکه راحت کمتر شما را درگیر توضیحات فنی کنیم کافی است بگوییم هنگام تعویض دنده با این سدان احساس می کنید که جعبه دنده یک النترا را به آن پیوند زده اند که عملا با توجه به تفاوت های دو خودرو یک عضو نامناسب به نظر می آید. سدان و اندازه کوچک! جی۷۰ یک سدان لوکس اسپرت در کلاس کامپکت است که در زمینه طراحی اتاق مهمترین ایراد وارده بر آن فضای کوچک برای پای سرنشینان عقب خواهد بود. موتور روی کاغذ اعداد پیشرانه جی۷۰ بسیار جذاب به نظر می رسند؛ ۲۵۲ اسب بخار و توربو با گشتاور ۲۶۰ پوندفوت برای یک سدان استاندارد حقیقتا مناسب است اما در عمل، باید به قدرت کم این خودرو در دنده های سنگین اشاره کرد که برای گروهی از رانندگان می تواند عذاب آور باشد. علاوه بر این هنگامی که خودرو را به واکنش های سریع وادار می کنید نوعی عدم هماهنگی در موتور و جعبه دنده احساس می شود که امتیازهای مثبت این خودرو را کاهش می دهد. طراحی در زمینه طراحی می توان همه چیز را به سلیقه مشتری واگذار کرد. اما به هر ترتیب اگر بخواهیم مقداری درباره جی۷۰ در بخش طراحی بگوئیم؛ این خودرویی است که در همان لحظه اول چشمان مخاطب را شکار می کند. گریل بزرگ، چراغ های خشن و ورودی های هوای جذاب روی بامپر حس یک خودروی سریع را منتقل می کند.
در این قسمت خودرو ما را به یاد طراحی جگوار اکس اف می اندازد که البته آن هم خودرویی خاص و بدون نقص در زمینه طراحی محسوب می شود. جگوار اکس اف در نمای جانبی نیز همه چیز عالی و قدرتمند انتخاب شده و در این میان عناصر کرومی نیز فضای زیباتری را ایجاد کرده اند بویژه لوور بومبرنگی روی فندر(گلگیر).
در قسمت عقب خودرو نیز آنچه را که مشاهده می کنیم در هماهنگی کامل با سایر بخش های خودرو قرار دارد. دیفیوزر و خروجی دوقلوی اگزوز جز اثرگذارترین مناظر این بخش هستند.
مواد به کار رفته در کابین جی۷۰ کیفیت بالایی دارند و از نوع متریال نرم انتخاب شده که هنگام لمس آن حس خوبی به سرنشین منتقل می شود. کلیدهای کنترلی روی فرمان طراحی جذابی دارند و فقط به چند گزینه فشاری محدود نشده اند. در مرکز کنسل یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم سرگرمی و نمایش اطلاعات قرار داد که کمی پایین تر از آن سه دکمه دایره ای بزرگ(برای تنظیم سیستم تهویه و گرم کن و سردکن صندلی ها) و ۸ دکمه در ردیف افقی قابل مشاهده است. نمایشگر کنسول جی۷۰ از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می کند. همچنین در این خودرو از برند صوتی Lexicon با ۱۵ بلندگو استفاده شده است. فناوری های روز مانند سیستم کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار برخورد در این محصول فعال هستند.
کد محتوا: ۲۰۷۶۳
ارسال: چهارشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۹
به روز شده: پنجشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰:۳۶
کلید واژهها: جنسیس
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۱۷۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۳۹۸ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.