پرفروش ترین برندهای جهانی خودرو در بازار چین

  چین و خودرو به نوعی ترکیب جذابی را با یکدیگر تشکیل می دهند! از یک سو این کشور بازار بسیار پرظرفیتی برای فعالیت های تولیدی و فروش کمپانی های بزرگ جهان دارد و در سوی دیگر برندهای بومی چینی با تولیدات خبرساز خود قرار گرفته اند.  

یک‌‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴:۴۵ |

برای برخی مخاطبان، محصولات چینی هنوز هم کپی کاری های ناموفق از محصولات معتبر جهانی هستند و برای گروهی دیگر این تلاش برای  حضور در بازارهای جهانی موجب تحسین و تمجید بوده است. به هرترتیب باید پذیرفت که صنعت خودروی چین به لطف فعالیت های تولیدی مشترک با بزرگانی مانند فولکس واگن، ب ام و، جنرال موتورز و ... در مسیر پیشرفت قرار داد و به تدریج به کیفیت ایده آل و ارائه محصولات قابل اعتماد نزدیک تر می شود.

در این میان؛ شاید برایتان جالب باشد تا رده بندی برترین برندهای خودرویی بین المللی بر اساس میزان فروش در بازار چین را مطالعه کنید، آنهم در بازاری که اهمیت فوق العاده زیادی در راهبردهای فروش کمپانی های مطرح دارد.

این پرسشی است که برای دستیابی به پاسخ آن؛ در مطلب امروز سری به آمار ارائه شده توسط اتوچاینا یکی از پرتال های مطرح خودرویی در کشور چین می زنیم تا پرفروش ترین برندهای خودرویی بین المللی در این کشور طی نیمه نخست سال جاری میلادی(۲۰۱۹) را لیست کنیم.

»»» در رابطه با آمار ارائه شده در این بررسی توجه به دو نکته ضروری است اول آنکه آمار مربوط به گروه پی اس ای شامل چین و بازارهای جنوب شرق آسیا می شود و دوم آنکه کمپانی های هیوندای- کیا آمار مربوط به خود را در این زمینه منتشر نکرده اند بنابراین با بروزرسانی اطلاعات مذکور ممکن است تغییراتی در رده بندی ایجاد شود اما به هر ترتیب برندهایی که در ادامه بدان ها اشاره می شود سهم مهمی از بازار خودروی چین طی نیمه نخست سال ۲۰۱۹ را در اختیار داشته اند.

گروه پی اس ای
خودروی مفهومی ایی-لجند پژو که نمایی نوستالژیک از محصولات سال های دور این کمپانی دارد/نمایشگاه خودروی گوانگژو، چین

گروه پی اس ای در چین و بازارهای جنوب شرق آسیا طی نیمه نخست سال جاری میلادی مجموعا ۶۴۱۶۹ دستگاه از محصولات خود را به فروش رسانده است. این عدد بیانگر کاهش ۶۲.۱ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته میلادی است.

 
ولوو
انتخاب ولوو اکس سی ۴۰ به عنوان خودروی سال(اروپا) ۲۰۱۸ در هشتادوهشتمین نمایشگاه خودروی ژنو، سوئیس/ این محصول در کشور چین روی خط تولید قرار گرفته است.

ولوو رکورد فروش ۶۷۷۴۱ دستگاه از محصولات خود را در بازار چین برای ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹ تایید کرده است. این عدد بیانگر رشد ۱۰.۲ درصدی در مقیاس سالانه خواهد بود.
 
رنو
بازدیدکنندگان در غرفه رنو با کلیو که خودرویی در کلاس سوپر مینی ها است. این محصول از ۱۹۹۰ روی خط تولید رنو قرار دارد.

فروش خودروهای رنو در بازار چین طی نیمه نخست ۲۰۱۹ برابر با ۸۹۷۱۴ دستگاه بوده که کاهش ۲۳.۴ درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد.
 
مزدا
مزدا ۳ مدل ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی نیویورک، آمریکا/ تولید مشترک مزدا با شرکای چینی زمینه صادرات محصولات جدید این کمپانی به کشورهای مختلف را فراهم کرده است.

خودروساز ژاپنی با فروش ۱۰۶۳۴۵ دستگاه خودرو طی نیمه نخست ۲۰۱۹ جز برندهای برتر بازار چین بوده اما این آمار در مقیاس سالانه خبر از کاهش ۲۷.۱ درصدی برای مزدا می دهد.

مزدا در همکاری با گروه خودروسازی فاو چین و چانگان مزدا به ترتیب ۳۹۶۸۰ و ۶۶۶۶۵ دستگاه خودرو را در بازار چین طی زمان مذکور تحویل مشتریان داده است.

 فورد
غرفه فورد و بازدیدکنندگان چینی در نمایشگاه بین المللی خودروی گوانگژو

این خودروساز آمریکایی در ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹ برابر با ۲۹۰۳۲۱ دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسانده که آمار مذکور حاکی از کاهش ۲۲ درصدی در مقیاس سالانه است.
 
مرسدس بنز
غرفه مرسدس بنز در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگ های، چین

این خودروساز آلمانی مجموها ۳۴۴۶۵۷ دستگاه خودرو در بازار چین طی ۶ ماهه نخست امسال(۲۰۱۹) به فروش رسانده که افزایش ۱.۳ در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۱۸ را نشان می دهد.

براساس آماری که بنز ارائه کرده؛ این کمپانی ۳۰ هزار دستگاه محصول اِی-کلاس ساخت چین ، ۷۷ هزار دستگاه ایی-کلاس، ۸۰ هزار دستگاه سی-کلاس، ۶۶۸۰۰ دستگاه جی ال سی و ۲۳ هزار دستگاه جی ال اِی را در بازار چین به فروش رسانده است.

ب ام و
آی۸ رودستر در نمایشگاه خودروی گوانگژو به نمایش گذاشته شده است.

گروه ب ام و از فروش ۳۵۰۰۷۰ دستگاه خودرو در بازار چین طی نیمه نخست ۲۰۱۹ به فروش رسانده که افزایش ۱۶.۸ درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد.

محصولات جدید سری۵ و سری۳ مجموعا ۷۵ هزار دستگاه از آمار فروش فوق را به خود اختصاص داده اند. همچنین ۵۸ هزار دستگاه اکس۳/ ۴۸ هزار دستگاه اکس۱ و ۱۱ هزار دستگاه اکس۵ نیز در گزارش فروش مورد تایید قرار گرفته است.

 نیسان
نیسان لانیا در یک رویداد خودرویی در شانگ های، چین

دیگر خودروساز ژاپنی این لیست طی نیمه نخست ۲۰۱۹ موفق به فروش ۷۱۸۲۶۸ دستگاه خودرو در بازار چین شده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش ۰.۳ درصدی را نشان می دهد. با این میزان فروش نیسان موفق شده به ۴۴.۸۹ درصد از چشم انداز فروش سالانه خود دست یابد.

این آمار فروش مربوط به همکاری نیسان با دانگ فنگ و همچنین تولید مشترک نیسان- دانگ فنگ- ونوشا می شود که به ترتیب ۵۳۲۱۰۵ و ۶۰۲۰۵ دستگاه فروش داشته اند. همچنین از این آمار، برابر با ۱۰۸۹۷۰ دستگاه فروش مربوط به کلاس وسایل نقلیه تجاری سبک نیسان می شود که این بخش افزایش ۱۱.۱ درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد.
 
هوندا
نماینده فروش در حال ارائه کاتالوگ سیویک به بازدیدکنندگان در جریان نمایشگاه اتو سالن بانکوک، تایلند

هوندا طی نیمه نخست سال جاری میلادی موفق به فروش ۷۴۵۴۰۹ دستگاه خودرو در بازار چین شده که افزایش ۲۲.۴ درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد.

میان همکاران چینی هوندا؛ گوانگ چی هوندا ۳۸۰۶۰۵ دستگاه(افزایش ۱۲.۷ درصدی در مقیاس سالانه) و دانگ فنگ هوندا ۳۶۴۸۰۴ دستگاه(افزایش ۳۴.۴ درصدی در مقیاس سالانه) از آمار کل فروش را به خود اختصاص داده اند.

  تویوتا
تویوتا لوین پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودروی پکن، چین

فروش تویوتا در بازار چین طی گزارش ۶ ماهه نخست سال به ۷۶۹۹۰۰ دستگاه رسیده که در مقیاس سالانه افزایش ۱۳.۲ درصدی را نشان می دهد.

تویوتا ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو را طی همکای مشترک با فاو تحت نام فاو تویوتا به فروش رسانده که رشد ۶ درصدی را در مقیاس سالانه نشان می دهد و ۳۱۱۲۲۴ دستگاه را نیز طی همکاری با GAC(گاک) تحت عنوان گاک تویوتا به فروش رسانده که افزایش ۲۲ درصدی در مقیاس سالانه را ثبت کرده است.

لکسس برند لوکس تویوتا نیز در گزارش ۶ ماهه فروش آمار ۹۳۸۲۳ دستگاهی را به خود اختصاص داده است.

 جنرال موتورز
رونمایی از بیوک انکور در شانگ های

جنرال موتورز حدود ۱.۵۷ میلیون دستگاه خودرو در بازار چین طی ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹ به فروش رسانده که به رغم عدد چشمگیر، کاهش ۱۵ درصدی در مقیاس سالانه را نشان می دهد.

میان برندهای جنرال موتورز در چین؛ کادیلاک ۱۱۱۲۰۷ دستگاه(افزایش ۷.۱ درصدی در مقیاس سالانه)، بیوک ۴۰۰۳۶۵ دستگاه(کاهش ۲۰.۲ درصدی) و شورولت ۲۱۹۸۲۹ دستگاه(کاهش ۱۶.۱ درصد) از فروش کل را به خود اختصاص داده اند.
 
فولکس واگن
نمایش آئودی کیو۸ در نمایشگاه خودروی گوانگژو، چین

رتبه ۱ این لیست در اختیار فولکس واگن است که طی نیمه نخست ۲۰۱۹ موفق به فروش ۱.۹۲ میلیون دستگاه خودرو در بازار چین شده است. این آمار بیانگر کاهش ۳.۹ درصدی فروش در مقیاس سالانه برای خودروساز آلمانی است.

از این میزان فروش؛ ۱.۴۳ میلیون دستگاه مربوط به برند فولکس واگن، ۳۱۲۵۰۰ برای آئودی و ۱۲۵۹۰۰ دستگاه برای اشکودا می شود.


پرفروش ترین برندهای جهانی خودرو در بازار چین
گزارش

کد محتوا: ۲۰۷۶۰

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴:۴۵

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳:۱۱

کلید واژه‌‌ها: ولوو، رنو، مزدا، فورد، مرسدس بنز، ب ام و، نیسان، هوندا، تویوتا، فولکس واگن

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۸۸۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.