کپچر ۲۰۲۰ روی پلتفرم جدید CMF-B رنو توسعه یافته که به مدد آن ۸۵ درصد قطعات آن نسبت به قبل جدیدتر شده، ضمن اینکه کپچر جدید سبکتر، بهینهتر، بی صداتر و آیرودینامیکتر از نسخه پیشین خود است.
رنو کپچر جدید حدود ۱۱ سانتیمتر نسبت به نسخه پیشین خود کشیدهتر شده که دو سانتیمتر آن به افزایش فاصله بین دو محور نیز مربوط میشود. بسه به تریم انتخابی، برای این خودرو رینگهایی تا سایز ۱۸ اینچ در دسترس است. همچنین رنو مجهزترین نسخه این خودرو را با چراغهای تمام LED جلو و عقب راهی بازار میکند. رنو در زمان عرضه ۱۱ رنگ برای بدنه و چهار رنگ برای سقف این خودرو درنظر گرفته که در مجموع تنوع رنگ زیادی را برای کپچر به ارمغان آورده است.
رنو در این کراساوور کامپکت هم چراغهای روشنایی در روز C شکل خود را حفظ کرده است و به زیبایی آنها را درون سپر جانمایی کرده است. این تم C شکل در چراغهای عقب کپچر هم دیده میشود؛ به لطف این ریزبینیها و خطوط کرومی رو بدنه، کپچر چهره شاخص و جذابتری نسبت به بسیاری از رقبای اروپایی و آسیایی خود دارد. رنو به صورت آپشنال برای این خودرو باربند سقفی یا سانروف شیشههای را هم نصب میکند.
اگر المانهای کابین کلیو جدید را به خاطر داشته باشید، طراحی کابین کپچر برایتان چندان جدید نخواهد بود. میان داشبورد با یک نمایشگر عمودی بزرگ احاطه شده که در زیر آن گروهی از کلیدهای کنترلی با وظایف مختلف جانمایی شدهاند. یکی از وجوه تمایز بین کلیو و کپچر، طراحی کنسول میانی این کراساوور است که به سبک Flying console طراحی شده است؛ این طراحی بدین صورت است ارتفاع شیفتر دنده این خودرو کمی بالاتر از حالت عادی بوده تا ارگونومی آن بهتر از پیش شود. مشتریان میتوانند در آن قسمت سیستم شارژ بدون سیم را نیز سفارش دهند.
فضای بار کپچر جدید ۵۳۶ لیتر اعلام شده که طبق ادعای رنو بیشترین میزان در این سگمنت است. سیستم صوتی Bose به صورت آپشنال روی این خودرو قابل سفارش است که در صورت نصب آن، یک سابووفر در فضای بار کپچر نصب میشود، اما نصب این قطعه هیچ حجمی از فضای بار نمیکاهد، چراکه این ساب به طور کامل در قسمت راست فضای بار نصب شده و با بدنه خودرو یکپارچه است.
رنو کپچر ۲۰۲۰ را با پیشرانههای ۱ و ۱.۳ لیتری بنزینی با قدرتهایی بین ۱۰۰ تا ۱۵۵ اسببخار راهی بازار میکند. این کمپانی برای طرفداران خودروهای دیزلی نیز یک پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه کرده که بسته به نسخه انتخابی قدرتی بین ۹۵ تا ۱۱۵ اسببخار دارد. بسته به تریم انتخابی رنو دو جعبه دنده پنج و شش سرعته دستی برای کپچر عرضه کرده است، اما در مجهزترین نسخه کپچر یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه نصب شده است.
نکته حائز اهمیت در خصوص نسل جدید کپچر، عرضه نسخه پلاگ این هیبریدی برای آن از سال ۲۰۲۰ است. طبق ادعای رنو این خودرو قادر است که بیشینه مسافت ۴۵ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. پیشرانه پلاگ این هیبریدی آن هم که به E-Tech معروف است، ۱۵۰ اختراع جدید از رنو را در خود جای داده که به نوبه خود کاملا منحصر به فرد است. با نزدیک شدن به زمان عرضه جزییات بیشتری از کپچر جدید منتشر خواهد شد.