نگاهی کوتاه به لکسوس RC ۲۰۱۹+فیلم

  لکسوس همواره در ساخت خودروهای لوکس و اسپرت با شرکت‌های مطرح خودروسازی دنیا نظیر بی‌ام‌و و مرسدس بنز در‌حال‌رقابت بوده است. این‌بار هم این خودروساز سعی کرده این کار را با مدل RC ۲۰۱۹ انجام دهد.  

یک‌‌شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۲۷ |

لکسوس در طراحی مدل RC ۲۰۱۹، ظاهر قدیمی آن را با تبدیل به کوپه‌ای لوکس عوض کرده است. درکنار ظاهر خارجی، طراحی داخلی و سیستم رفاهی این خودرو نیز تغییرات زیادی کرده؛ اما پیشرانه‌ی RC ۲۰۱۹ تغییری نکرده است. چراغ‌های روشنایی در روز این خودرو برداشته شده‌اند که در زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته‌ بودند و به‌جای آن‌ها، چراغ‌های جلو جدیدی قرار گرفته‌اند که چراغ روز هم در آن‌ها تعبیه شده است. لکسوس چراغ‌های عقب این خودرو را با طرحی زاویه‌دار و با استفاده از فناوری LED جایگزین کرده تا آن را درکنار مدل‌های دیگر نظیر LC کوپه و ES سدان و NX کراس‌اور قرار دهد. درکنار این تغییرات، آینه‌ی جانبی خمیده‌تر و بازطراحی سپر جلو و عقب و طراحی جدید چرخ‌ها از دیگر تغییرات این مدل هستند.

شاسی این خودرو ترکیبی از IS سدان و IS کانورتیبل است؛ در‌حالی‌که وزن RC حدود ۷۰ کیلوگرم بیشتر از IS است. بهبود عملکرد سیستم تعلیق و سیستم فرمان برقی این خودرو باعث می‌شود این افزایش وزن در RC حس نشود و عملکرد این خودرو در پیچ‌ها نرم‌تر و مطمئن‌تر از قبل شود. مدل اسپرت F سیستم تعلیق قوی‌تر و رینگ‌های ۱۹ اینچی زیبایی را علاوه‌بر این تغییرات شامل می‌شود. این ترکیب درکنار حالت رانندگی اسپرت‌پلاس، حس رانندگی خاص و خارق‌العاده و در حالت نرمال، راحتی بسیاری را عرضه می‌کند. مدل F چند قابلیت انتخابی هم دارد؛ ازجمله سیستم دیفرانسیل‌عقب بهینه‌سازی‌شده و جعبه‌دنده با ضریب تبدیل ویژه‌ی لکسوس و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب.

در مدل RC۳۰۰، پیشرانه‌ی دولیتری چهارسیلندر خطی مجهز به توربوشارژر با توان تولیدی ۲۴۱ اسب‌بخار و در مدل RC۳۵۰، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V۶ با توان تولیدی ۳۱۱ اسب‌بخار استفاده شده است. درکنار این دو مدل، RC۳۰۰ دودیفرانسیل نیز عرضه می‌شود که در آن، از پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V۶ با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار بهره گرفته شده است. در مدل دودیفرانسیل، از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار و در دیگر مدل‌ها، جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار استفاده شده است. لکسوس برآورد کرده مدل چهار سیلندر می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۷.۳ ثانیه طی کند؛ در‌حالی‌که برای مدل ۶ سیلندر این کار ۵.۸ ثانیه طول می‌کشد. با اینکه مدل RC۳۵۰ شتاب رضایت‌بخشی برای راننده فراهم می‌کند، هنوزهم درمقایسه‌با بی‌ام‌و ۴۴۰ با توان ۳۲۰ اسب‌بخار و سرعت‌گیری ۴.۸ ثانیه ضعیف‌تر است.

طراحی داخلی این خودرو هم تغییرات زیادی کرده است. کنسول وسط بزرگ‌تر، جالیوانی‌های جدید، طراحی جدید دریچه‌های هوا و ساعت عقربه‌ای روی داشبورد برخی از این تغییرات هستند. در مدل F، جایگزینی عقربه‌های آنالوگ خودرو با صفحه‌نمایش دیجیتال و گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و پوشش آلومینیومی پدال‌ها از دیگر تغییرات هستند.

بااین‌حال ایراداتی در طراحی داخل کابین دیده می‌شود؛ ازجمله صندلی‌های عقب کوتاه که برای سرنشینان بالغ آزاردهنده هستند. همچنین، کارکردن با سیستم سرگرمی خودرو هنوزهم بسیار دشوار است و تمرکز راننده را حین رانندگی به‌هم می‌زند. با اینکه ظاهر این خودرو تا حد خیلی زیادی بهبود پیدا کرده است، همچنان این خودرو به تغییرات اساسی در سیستم پیشرانه و امکانات رفاهی احتیاج دارد.

 

حجم موتور ۳.۵ لیتر V۶
توان                          ۳۱۱ اسب‌بخار
جعبه‌دنده                ۸ سرعته خودکار
انتقال قدرت دیفرانسیل‌عقب
صفر تا صد  ۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتربرساعت
قیمت پایه              ۴۴هزار و ۷۵ دلار

 

 

 

 

 

 



نگاهی کوتاه به لکسوس RC ۲۰۱۹+فیلم
مقاله

کد محتوا: ۲۰۷۱۹

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۲۷

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۴۸

کلید واژه‌‌ها: لکسوس، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، خودروی سدان

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۲۹۵

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۸ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.