(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تویوتا، كمري GLX ، ۲۰۰۷
نقرهای، رنگ شدگی در حد لکه، کارکرد ۲۰۰,۰۰۰ کیلومتر
هیوندایی، آزرا ، ۲۰۱۲
برنزی، رنگ شدگی در حد تکه، کارکرد ۱۲۷,۰۰۰ کیلومتر
مزدا، 3 جديد صندوقدار 2.0 ليتر تيپ 4 ، ۱۳۹۷
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۲۵,۰۰۰ کیلومتر
مرسدس بنز، E200 ، ۲۰۱۴
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۷۴,۰۰۰ کیلومتر
سانگ یانگ، تيوولي آرمور ، ۲۰۱۸
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۰,۰۰۰ کیلومتر
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
ادامه مطلب
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
زمان ورود اولین محموله خودروهای خارجی به کشور
یکشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸:۴۶
درحالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز آییننامه واردات خودرو را رسانهای نکرده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخشی از جزئیات آن را اعلام کرد.
رانا پلاس استاندارد ایمنی عابر پیاده را کسب کرد
دوشنبه، ۱۰ مردادماه ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷:۵۱
سالانه بیش از ۲۷۰۰۰۰ هزار عابر پیاده در سراسر دنیا جان خود را در اثر تصادفات رانندگی از دست میدهند. این تعداد ۲۲ درصد کل تلفات رانندگی را تشکیل میدهد. از این رو موضوع ایمنی عابرین پیاده بسیار حائز اهمیت است.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
شنبه، ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۵۲
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
دلایل از کار افتادن ناگهانی خودرو
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شنبه، ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۲۱
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
دوشنبه، ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶:۳۴
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
یکشنبه، ۳۰ بهمنماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱:۰۵
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
علت صدای چرخ ماشین
یکشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱:۳۸
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
بهترین خودروهای سه صندلی تاریخ
مکلارن F۱ بهعنوان یکی از ماندگارترین خودروهای تاریخ، سه صندلی داشت. خودروهای برجستهی دیگر که از این طرح استفاده کردند، چه مدلهایی هستند؟
سهشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۵۵ |
معمولاً از عدد ۴ بهعنوان یک استاندارد در خودروسازی یاد میشود. خودروهای تولیدانبوه و اقتصادی در بخش چرخها، ظرفیت کابین و صندلی و حتی پیشرانه با عدد ۴ همراه شدهاند. درواقع خودروهای ۳ چرخ با پیشرانههای ۳ سیلندر هم تولید شدهاند. بنابراین چرا خودرویی با ۳ صندلی نداشته باشیم؟ در طول تاریخ خودروسازی، مدلهای مختلفی با ظرفیت و چینش متفاوت ۳ سرنشین و صندلی تولید شده است. بهعقیدهی بسیاری از طراحها و مهندسهای خودرو، طرح کابین ۳ صندلی ویژگیهای خاصی دارد که در منحصربهفرد کردن تجربهی رانندگی و سواری بااهمیت است. احتمالاً هر وقت صحبت از خودروهای ۳ سرنشینه باشد، اولین برند مطرح، مکلارن و مدل F۱ هستند. این شرکت بریتانیایی را باید یکی از موفقترین تولیدکنندههای خودروهای ۳ سرنشینه بنامیم؛ البته هنوز مدل جدید اسپیدتیل (Speedtail) عرضه نشده است، اما مکلارن با دو خودروی ویژه در بین برندهای دیگر شهرت بیشتری دارد. در این مقاله، بهترین نمونهها از خودروهای سه سرنشینه را معرفی میکنیم؛ درکنار دو خودروی مکلارن، مدلهای ناشناخته و کمسروصدای دیگری هم تولید شدهاند که بهترتیب تاریخ عرضه بررسی میشوند. مرسدس بنز SL Pagoda محصول سال ۱۹۶۳ مرسدس بنز مدل کوپه و رودستر W۱۱۳ را از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۱ در نسخههای ۲۳۰SL، ۲۵۰SL و ۲۸۰SL با پیشرانهی ۶ سیلندر خطی در حجمهای ۲.۳ و ۲.۵ و ۲.۸ لیتر تولید کرد. W۱۱۳ که جایگزین مدل W۱۹۸ بود، در حالت استاندارد با ظرفیت دو سرنشین تولید میشد اما سپس آپشن اضافهکردن یک صندلی بیشتر هم برای این خودرو درنظر گرفته شد. کد پاگودا به طرح ویژهی سقف اشاره دارد که در مدلهای دیگر این سری مرسدس بنز هم وجود داشت. البته صندلی سوم SL Pagoda بسیار خاص و ویژه بود؛ این صندلی بهطور عرضی در عقب قرار گرفته بود. فرد بالغی که بهسختی در این صندلی مینشست، باید برخورد جریان هوا به سر و صورت را تحمل میکرد. البته تنها در صورت باز بودن سقف میتوان از صندلی عقب مرسدس بنز SL Pagoda استفاده کرد؛ در شرایطی که سقف پارچهای بسته باشد، اصلا فضایی برای سر و گردن سرنشین عقب وجود نخواهد داشت. محصول کلاسیک مرسدس بنز امروز یکی از ارزشمندترین خودروهای کلکسیونی است. فراری P۳۶۵ Berlinetta Speciale محصول سال ۱۹۶۶ سالها پیش از آنکه مکلارن با مدل F۱ و ایدهی سه صندلی در کابین با طرح صندلی مرکزی راننده از راه برسد، ایتالیاییها چنین مدلی تولید کرده بودند. نسخهی پروتوتایپِ بریلنتا اسپشیاله از فراری ۳۶۵ P سال ۱۹۶۶ در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد؛ این مدل منحصربهفرد، حاصل همکاری فراری و پینینفارینا و لوییجی کینِتی، صادرکنندهی خودروهای اسب سرکش ایتالیا به آمریکا بود. فراری ۳۶۵ P Berlinetta Speciale براساس مدل مسابقهای ۳۶۵ P۲ طراحی شده بود و درابتدا تنها یک مدل نمایشی برای جذب بازدیدکنندهی بیشتر در نمایشگاهها و رویدادها بود. پس از رونمایی در پاریس، بهسفارش جانی اَنیِلی، مدیرعامل سابق فیات، مدل دوم از فراری سهسرنشینه بااستفادهاز قطعات دینو ۲۰۶GT و دینو ۲۴۶ و پیشرانهی ۱۲ سیلندر Vشکل ۴.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۸۰ اسببخار تولید شد. این مدل که در کارگاه پینینفارینا با کد Coupe Ferrari ۳ Posti شناخته میشد، هنوز هم سرحال و بازسازیشده، دراختیار یک کلکسیونر است. بیزارینی مانتا محصول سال ۱۹۶۸ سال ۱۹۶۴ جوتو بیزارینی، مهندس سابق شرکتهای آلفارومئو و فراری و ایزو (Iso)، شرکت بیزارینی (Bizzarrini) را ایجاد کرد که تنها تا سال ۱۹۶۹ دوام آورد. بیزارینی یکی از برجستهترین مهندسهای خودروسازی ایتالیا است؛ او پس از تجربهی کار کردن در آلفارومئو بهعنوان رانندهی تست، به تیم فراری پیوست. بیزارینی رانندهی تست، مهندس ارشد، طراح، توسعهدنده و مکانیک فراری بود. مهمترین و بزرگترین موفقیت شغلی بیزارینی در فراری، امروز گرانترین خودروی تاریخ است؛ فراری ۲۵۰GTO با مهندسی فوقالعادهی بیزارینی در شاسی و پیشرانه و طراحی آیرودینامیک خلق شده است. اما سال ۱۹۶۱ با جنجال بزرگ فراری و توقف توسعهی این مدل همراه شد؛ بهدنبال مشاجرهی مدیرفروش با همسر انزو فراری، ماهرترین مهندسهای شرکت برای اولینبار در تاریخ خواستهای برخلاف میل کامنداتوره داشتند. انزو فراری درست در زمانیکه مدل ۲۵۰GTO مراحل پایانی طراحی و توسعه را میگذارند، پنج مهندس ارشد شرکت را اخراج کرد که بیزارینی هم یکی از این افراد بود. بیزارینی سپس به شرکت ATS پیوست که باتلاش دیگر مهندسهای سابق فراری شکل گرفته بود. مدل جادهای و مفهومی مانتا (Manta) طرح جدید جورجتو جوجارو برای نمونهی مسابقهای بیزارینی P۵۳۸ بود؛ مانتا با کابین سهسرنشینه با طرح صندلی مرکزی راننده، از پیشرانهی ۸ سیلندر Vشکل ۵.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۵۰ اسببخار استفاده میکرد. جوتو بیزارینی که امروز ۹۲ سال سن دارد، طراح اصلی پیشرانهی ۱۲ سیلندر Vشکل لامبورگینی در سال ۱۹۵۳ است؛ این پیشرانه اولینبار در مدلهای ۳۵۰GTV و ۳۵۰GT نصب شد و نمونههای بهروزرسانیشدهاش تا سال ۲۰۱۰ در محصولات لامبورگینی استفاده شدند. ماترا باگیرا محصول سال ۱۹۷۳ مدل متفاوت باگیرا (Bagheera)، محصول مشترک دو خودروساز فراموششدهی فرانسویِ ماترا (Matra) و سیمکا (Simca) است. بیشتر قطعات باگیرا مثل پیشرانه، جعبهدنده و سیستم تعلیق از مدل سیمکا ۱۱۰۰ قرض گرفته شد؛ البته برخلاف سیمکا ۱۱۰۰، ماترا باگیرا موتورمیانی بود و سه صندلی در یک ردیف داشت. ماترا باگیرا از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱۲۹۴ سیسی سیمکا با قدرت ۸۴ اسببخار استفاده میکرد؛ درکنار این پیشرانه و وزن ۸۸۳ کیلوگرم، باگیرا با نهایت سرعت ۱۸۶.۵ کیلومتربرساعت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت حدود ۱۲.۲ ثانیه زمان نیاز داشت. این عملکرد از الفارومئو GT۱۳۰۰ Junior که ۳ اسببخار قدرت بیشتر داشت هم بهتر بود. از بزرگترین دستاوردهای باگیرا علاوهبر فروش بیش از ۱۰ هزار دستگاه در طول ۱۸ ماه، برندهشدن عنوان بهترین طراحی Style Auto Award دربرابر مدلهایی چون لانچیا استراتوس، لانچیا بتا کوپه و فراری دینو ۳۰۸ GT۴ بود. مکلارن F۱ محصول سال ۱۹۹۳ احتمالاً معروفترین و موفقترین خودروی سهسرنشینه تاریخ، مدل جاودانهی مکلارن F۱ است. وقتی خودرویی در سال ۱۹۹۳ با قیمت پایه نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار فروخته میشود، باید از هر نظر منحصربهفرد باشد. مکلارن F۱، اولین خودروی تاریخ بود که از شاسی تمام فیبرکربن استفاده میکرد؛ این سوپراسپرت با ظرفیت سه سرنشین و صندلی مرکزی راننده، بیش از ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت میگرفت. F۱ که بهتازگی جایگزینش با نام اسپیدتیل (Speedtail) معرفی شده است، از پیشرانهی ۱۲ سیلندر V شکل ۶۰۶۴ سیسی تنفس طبیعی بیامو استفاده میکرد. مکلارن F۱ بهعنوان یکی از قدرتمندترین سوپراسپرتهای تنفس طبیعی جهان با ظرفیت تولید ۱۰۶ دستگاه، آغازگر رقابت عصر مدرن خودروسازان در میدان نهایت سرعت است. پیکربندی صندلیهای F۱ بهگونهای بود که دو سرنشین چپ و راست راننده کمی عقبتر قرار میگرفتند تا نیازی به افزایش عرض بدنه در جلو و مرکز نباشد. بدون شک نشستن در کابین محصول تاریخی مکلارن برای سه سرنشین و تجربهی سرعتگیری در زمانی کمتراز ۳.۵ ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت، توصیفکردنی نیست. گوردون موری ۷۲ساله پس از طراحی مدلهای فرمول یک و مکلارن F۱ و مرسدس بنز SLR مکلارن در سالهای گذشته، این روزها شرکت مستقل خودش با نام Gordon Murray Design را هدایت میکند. یاماها MOTIV-E و گرندتورر انگلیسی TVR Griffith، جدیدترین طراحیهای موری هستند. ایان GT۳ محصول سال ۲۰۰۳ GT۳ مدل کیت شرکت انگلیسی ایان (Aeon) بود که با وزن کلی ۷۲۰ کیلوگرم و کابین کوچک برای راننده و دو سرنشین مشابه پیکربندی صندلیهای مکلارن F۱ تولید شد. GT۳ که امکان خرید مدل مونتاژشده یا قطعاتش بهصورت کیت وجود داشت، در نمونهی اسپایدر هم عرضه میشد. این مدل نهچندانشناختهشده از پیشرانههای ۴ سیلندر دوراتِک یا زِتک فورد (Duratec، Zetec)، آئودی و دوراتک ۶ سیلندر V شکل فورد استفاده میکند. GT۳ این روزها در شرکت Exceed Autocraft هنوز هم تولید میشود اما ظرفیت کابین به دو صندلی و سرنشین محدود شده است. ولوو ۳CC محصول سال ۲۰۰۵ مدل مفهومی ولوو ۳CC، سال ۲۰۰۵ رونمایی شد؛ اگر طراحی این مدل کمی آشنا بهنظر میرسد، به این خاطر است که ۳CC پیشنمایش زبان طراحی جدید خودروساز سوئدی بود که بعدها در هاچبک C۳۰ به مرحلهی نهایی رسید. باتوجهبه الگوی کابین سه صندلی بهصورت ۱+۲ و قوای فنی تمام برقی، ولوو ۳CC هیچوقت با هدف تولید نهایی طراحی نشده بود. موتور برقی که ولوو برای این مدل درنظر گرفته بود، اصلا قدرتمند نبود؛ توانایی ۳CC به نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت و زمانی حدود ۱۰ ثانیه در آزمایش سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت محدود بود. یکی از ویژگیهای جالب این مفهومی، کابین با سه صندلی بود که برخلاف بسیاری از نمونههای سهسرنشینه، دو صندلی در جلو و یک صندلی در عقب قرار داشت. این پیکربندی متفاوت اجازه داد که شیب و طراحی سقف ولوو ۳CC آیرودینامیک باشد. البته تنها صندلی عقب بهراحتی پذیرای یک فرد بالغ یا دو کودک بود؛ شاید ولوو ۳CC تنها خودروی سهسرنشینه باشد که تمام صندلیهایش برای بزرگسالان طراحی شده است. HTT پِلِدور محصول سال ۲۰۰۷ برند HTT، خودروساز جاهطلب کانادایی بود؛ هدف اصلی این شرکت، تولید اولین سوپراسپرت ساخت کانادا بود. زمانیکه پلدور (Plethore) رونمایی شد، پیشرانهی ۸سیلندر Vشکل ۶.۲لیتری بههمراه یک سوپرشارژر در پشت سه صندلی کابین با طراح مرکزی راننده و مشابه مکلارن F۱ و فراری ۳۶۵P و بیزارینی مانتا قرار داشت. از سال ۲۰۰۷ تا امروز، محصول پرسروصدای HTT نمایش بزرگی نداشته است؛ سوپراسپرتی که قرار بود از پیشرانهی V۸ شورولت کوروت با شاسی و بدنهی فیبرکربن، ۱۰۸۹ کیلوگرم وزن و نهایت قدرت ۱۳۰۰ اسببخار استفاده کند و نسبت قدرت به وزن در سطح خودروهای فرمول یک داشته باشد. HTT چند سال گذشته بیش از یک میلیون دلار سرمایه جذب کرد تا اولین محصولش را عرضه کند؛ ۶ دستگاه از مدل پلدور پیشفروش شده اما هنوز نمونهی تولیدی این سوپراسپرت کانادایی به واقعیت تبدیل نشده است. V-Storm WR۳ محصول سال ۲۰۰۸ طرح خودروی کیت V-Storm WR۳ رقیب سه سرنشینهی اریل اتم (Ariel Atom) است که قرار بود از پیشرانهی موتورسیکلت اپریلیا استفاده کند. باتوجهبه طراحی خاص و پیکربندلی صندلیها، در این مدل مخصوص پیست دو سرنشین عقب باید با جریان شدید هوای که در سرعتهای بالا ایجاد میشود، دستوپنچه نرم کنند. V-Storm WR۳ پس از طرح اولیه حالا در اختیار شرکت DJC Sportcars قرار دارد و از پیشرانه و جعبهدندهی سوبارو ایمپرزا استفاده میکند. نصب پیشرانهی خودروساز اصیل ژاپنی باعث شده است تا تیونینگ و تقویت قدرت بهراحتی و باکمترین قطعات اضافی تا ۴۰۰ اسببخار انجام شود. هوندا FC Sport محصول سال ۲۰۰۸ هوندا سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودرو لسآنجلس مدل مفهومی FC Sport را رونمایی کرد تا پیشنمایشی از خودروی اسپرت آینده مجهزبه فناوری هیدروژنی داشته باشد. FC Sport و سپس مدل مفهومی P-Nut هر دو از طرح کابین سه صندلی مانند مکلارن F۱ استفاده میکردند؛ قرار دادن صندلی مرکزی برای راننده و دو صندلی دیگر بهصورت جانبی و کمی عقبتر، فضای جاداری را حتی باوجود ابعاد بدنهی کوچک فراهم میکرد. از طراحی خارجی FC Sport و درهای قیچیشکل لامبورگینیاش در محصولات تولیدی خودروساز ژاپنی استفاده نشد، اما حداقل فناوری هیدروژنی به برخیاز شرکای هوندا قرض داده شد. هوندا P-Nut محصول سال ۲۰۰۹ نمونهی مفهومی دیگر هوندا با طرح کابین سه صندلی، مدل P-Nut یا Personal Neo Urban Transit بود. ژاپنیها سابقهی طولانی در نامگذاری عجیب خودروها دارند؛ P-Nut درواقع بازی با کلمات بود که خودروی جدید هوندا را با بادامزمینی (Peanut) ارتباط دهد. P-Nut آزمایش جالب مهندسهای هوندا در تولید مدلی کوچک با ظرفیت سه سرنشین و زبان طراحی جدید و تولید خودرویی با قابلیت نصب سه پیشرانهی بنزینی و هیبرید و برقی بود؛ این مدل جذاب بهتولید نرسید، اما باتوجهبه ابعاد ۳۴۰۰ میلیمتر طول، ۱۷۵۰ میلیمتر عرض و ۱۴۳۹ میلیمتر ارتفاع چشمانداز جدیدی از خودروهای کوچک با فضای داخلی جادار بهوجود آورد و اساس طراحی مدل CR-Z را هم شکل داد. تویوتا iQ محصول سال ۲۰۰۹ مدل شهری و کوچک تویوتا iQ بهطور رسمی دربین خودروهای چهارصندلی طبقهبندی میشود اما حتی مقامات بزرگترین شرکت خودروسازی ژاپن هم اقرار میکنند که ظرفیت واقعی کابین iQ، سه سرنشین با حالت ۱+۳ است. درواقع در حالت صندلیهای ۱+۳، صندلی آخر کاربردی ندارد و در دنیای واقعی، فضای داخلی iQ برای سه سرنشین طراحی شده است. iQ را باید جزو معدود خودروهای مخصوص ژاپنی بدانیم که گاهیاوقات از خانه فرار میکند و در کشورهای دیگر فروخته میشود تا به همه یادآوری شود که طرز تفکر خودروسازهای این کشور، بسیار متفاوت است. بهترین خودروی ژاپن در سال ۲۰۰۸، باهدف تولید خودرویی با طول کمتراز مینی و زاویهی پیچیدن بیشتر از تاکسی سیاه معروف لندن شکل گرفت. تویوتا iQ این دو هدف بزرگ را بهخوبی باموفقیت پشتسر گذاشت اما همین دو ویژگی، بهمعنی فضای کمتر بار بود. یکی از جذابترین نسخههای تویوتا iQ، مدل ۴۳۰ اسببخاری استون مارتین سیگنت (Cygnet) است. این مدل از شاسی و بدنهی iQ درکنار پیشرانهی ۸سیلندر Vشکل ۴.۷لیتری استون مارتین ونتیج استفاده میکند. تویوتا iQ تنها در یک نسل تا سال ۲۰۱۶ تولید شد. ریناسپید iChange محصول سال ۲۰۰۹ شرکت سوئیسی ریناسپید (Rinspeed) در بخش تیونینگ و طراحی مدلهای مفهومی و نمایشی فعال است. از سال ۱۹۷۹ تا امروز، ریناسپید بیشاز ۲۹ مدل جذاب و متفاوت در بزرگترین نمایشگاههای خودرو جهان رونمایی کرده است. مدل مفهومی iChange در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ رونمایی شد و تعجب همه را در پی داشت. در این مدل، سقف با طراحی مشابه کابین هوایپمای جنگنده بود؛ با باز شدن سقف، iChange میتوانست از یک خودروی تکسرنشینه به مدل سهسرنشینه تبدیل شود. دلیل اصلی طراحی سقف، ایجاد بهترین شرایط آیرودینامیکی باتوجهبه ظرفیت کابین بود؛ راننده در جلو و دو سرنشین دیگر در عقب قرار میگرفتند. از ویژگیهای دیگر ریناسپید iChange میتوان به موتوربرقی ۱۵۰ کیلوولتساعت، نهایت سرعت نزدیکبه ۲۲۰ کیلومتربرساعت و زمان ۴ ثانیه در آزمون سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت اشاره کرد. نیسان بِلیدگِلایدر محصول سال ۲۰۱۳ مدل مفهومی بلیدگلایدر (BladeGlider) نمایشی از تواناییهای نیسان در ترکیب خودروی برقی با ظرفیت سه سرنشین بود. بلیدگلایدر که باهمکاری متخصصهای ویلیامز تولید شد، از طرح بدنهی مثلثی و صندلی راننده در جلو استفاده میکرد که کابین جادار و راحتی داشت. خالق مدل مسابقهای دلتاوینگ لمانز (DeltaWing) در طراحی نیسان بلیدگلایدر همکاری کرد. مکلارن اسپیدتیل محصول سال ۲۰۲۰ وقتی یک خودرو پس از سالها الهامبخش محصولی جدید باشد، بنابراین با یک نمونهی ماندگار و جاودانه سروکار خواهیم داشت. این داستان دقیقاً برای مکلارن F۱ و اسپیدتل اتفاق افتاده است؛ ابرخودروی آیندهی خودروساز بریتانیا، دقیقا با طرح کابین سهسرنشینه مدل F۱ تولید میشود. ابرخودروی اسپیدتیل (McLaren Speedtail) بهعنوان جانشین مکلارن F۱ طراحی شده است. با این حساب، حضور فرمان در وسط و استفادهاز پیشرانهی ۱۰۰۰ اسببخار یا قویتر، قابل پیشبینی بود. بنابر ادعای مهندسان مکلارن، ابرخودروی اسپیدتیل، ازنظر آیرودینامیک و هدایت هوا، دارای یکیاز بهترین طرحهای بدنه تاریخ است؛ حتی چرخ جلوی اسپیدتیل دارای قاب مخصوصی است تا هنگام چرخش، مشکلی برای جریان هوا ایجاد نشود. بخش اصلی بدنه، فیبرکربن خواهد بود و این مسئله کمک میکند تا وزن خودرو به ۱۴۳۰ کیلوگرم برسد. مدیران شرکت سازنده، اطلاعات چندانی از مشخصات پیشرانه منتشر نکردهاند؛ اما شایعات، خبر از قدرت بالای ۱۰۰۰ اسببخار از پیشرانهی ۸سیلندر Vشکل ۴لیتری درکنار موتور برقی میدهند. بنابر اطلاعات رسمی مکلارن، اسپیدتیل میتواند سرعتهای بالاتر از ۴۰۰ کیلومتربرساعت را برای سرنشین فراهم کند و در زمانی حدود ۱۲.۸ ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ بنابراین در بخش نهایت سرعت، اسیپدتیل دربرابر F۱ سربلند خواهد بود. مشابه مکلارن F۱، در اسپیدتیل هم ۳ صندلی برای سرنشینان وجود دارد. این ابرخودرو، دارای ۳ نمایشگر لمسی است که پیرامون فرمان قرار دارند. بسیاریاز امکانات فنی این مدل، با کلیدهای روی سقف کنترل میشوند. شیشهی جلو، الکتروکروماتیک است و در شرایط نوری مختلف میتواند به انتخاب راننده دارای تیرگی قابلکنترل باشد. مکلارن اسپیدتیل، مشابه مدل افسانهای F۱ با تولید محدودبه ۱۰۶ دستگاه عرضه خواهد شد و از هماکنون، تمامی ظرفیت آن برای تحویل در سال ۲۰۲۰ با قیمت پایه ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار پوند (۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار آمریکا) پیشفروش شده است. مکلارن اسیپدتیل بهدلیل داشتن برخی از تجهیزات مثل دوربینهای جانبی بهجای آینه یا نبودن امکاناتی چون کیسههای هوای جانبی، هنوز در تمام کشورهای جهان ازجمله آمریکا، مجوز تردد جادهای و شهری ندارد.
کد محتوا: ۲۰۶۸۸
ارسال: سهشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۵۵
به روز شده: سهشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۲۰
کلید واژهها: مرسدس بنز، فراری، مک لارن، ولوو، هوندا، تویوتا، نیسان
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۵۰۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.