به گفته منابع آمریکایی، چلنجر در سه ماه نخست سال جاری موفق به فروش ۱۳ هزار و ۴۳۱ دستگاه شده که جایگاه دوم پس از موستانگ را به خود اختصاص داده است. در آن سو فروش کامارو در همین زمان مشابه ۱۲ هزار و ۸۳ دستگاه است. با توجه به فروش ۱۶ هزار و ۹۱۷ دستگاهی موستانگ در همین زمان مشابه، مشخص است که فاصله چندان زیادی بین فروش این سه کوپه عضلانی نیست و هر یک به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار است.
ظاهرا شورولت برای کسب جایگاه دوم فروش دورخیز کرده است. چراکه با بررسی فروش چلنجر در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ با همین زمان مشابه در سال ۲۰۱۸، متوجه میشویم که فروش آن ۲۴ درصد کاهش یافته است. اما فروش کامارو نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود سه درصد رشد داشته است. در واقع کامارو در حال حاضر ۲۱ درصد بازار خودروهای اسپرت در آمریکا را در اختیار دارد و چلنجر با افت یک درصدی، امسال ۲۳ درصد از سهم بازار را تحت سلطه دارد.
اما فورد موستانگ همچنان به عنوان پرفروشترین خودروی کوپه عضلانی دیترویت شناخته میشود که سهم ۲۹ درصدی در بازار خودروهای اسپرت آمریکا دارد. اما موستانگ هم نباید خیلی به این مقام بنازد، چراکه فروش آن نیز در سال ۲۰۱۹ افتی ۱۲ درصدی داشته است. شاید این میزان افت به اندازه چلنجر نباشد، اما این کاهش فروش در آینده برای موستانگ نگران کننده خواهد شد.
رقابت نفسگیر سه تفنگدار دیترویت
هم شورولت و هم فورد به تازگی نسخههای فیس لیفت موستانگ و کامارو را معرفی کردهاند تا بر جذابیت گل سر سبد محصولات خود بیفزایند. طراحی نسخه فیس لیفت کامارو کمی دو قطبی بود و شورولت به همین دلیل در حال بازطراحی آن است، فورد هم امیدوار است که به واسطه معرفی پکیج پرفورمنس برای نسخه اکوبوست و به لطف افزایش جزیی قدرت آن و نصب تعلیق و ترمز موستانگ GT، بتواند فروش کلی موستانگ را کمی افزایش دهد. اما دوج چلنجر تقریبا از سال ۲۰۰۸ که معرفی شده تا به امروز، تغییری به خود ندیده، ولی به لطف دارابودن نسخه هلکت رد آی با قدرت ۷۹۷ اسببخار، قدرتمندتر از دو رقیب دیرینه خود است.