سریع‌ترین خودروهای شهری پورشه

  از سوپر‌اسپرت کررا GT با موتور ۱۰ سیلندر گرفته تا ۹۱۱ GT۲ RS؛ در این مقاله به بررسی ۵ نمونه از سریع‌ترین خودروهای پورشه خواهیم پرداخت.  

شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۵۶ |

صفحه رسمی شرکت پورشه در یوتیوب، هر از چند گاهی ویدیوهایی را مبنی بر معرفی ۵ نمونه برتر در زمینه‌های مختلف منتشر می‌کند. یوتیوب در این قسمت از ۵ نمونه برتر به سریع‌ترین خودروهای شهری ساخته‌شده توسط پورشه پرداخته است. در ابتدا باید بگوییم که این فهرست آن‌قدر پربار است که نمونه افسانه‌ای پورشه ۹۱۱ GT۱ Straßenversion در آن وجود ندارد. این خودرو سقف سرعتی معادل ۳۰۸ کیلومتربرساعت داشت درحالی‌که کند‌ترین نمونه موجود در این فهرست، سقف سرعتی معادل ۳۳۰ کیلومتربرساعت دارد.

خودروی پنجم موجود در فهرست، پورشه ۹۱۱ Turbo S است که همانند نمونه‌های Turbo S Exclusive Series و ۲۰۰ Cabriolet، توانایی دستیابی به سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت را دارد. این خودرو با بهره‌گیری از موتور ۳.۸ لیتری تخت ۶ سیلندر توربوشارژ، ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌‌متر گشتاور تولید می‌کند و  تنها در مدت ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. در ایران هم تعداد انگشت‌شماری از این نمونه موجود است. با معرفی نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو با کد ۹۹۲ در آینده‌ای نزدیک، بعید نیست که این خودرو جای خود را به نمونه جدید از Turbo S ۹۹۲ بدهد.

در رتبه چهارم، سوپراسپرت محبوب و منحصر‌به‌فرد کررا GT حضور دارد. این سوپراسپرت ۱۰ سیلندر که بیش از ۱۵ سال عمر دارد، هنوز هم یکی از سریع‌ترین خودروهای شهری پورشه محسوب می‌شود. موتور ۵.۷ لیتری ۱۰ سیلندر این خودرو، ۶۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور خوش‌صدا توانایی کافی برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۳.۹ ثانیه را برای کررا GT فراهم می‌کند. سرعت نهایی خودروی یادشده به ۳۳۴ کیلومتربرساعت می‌رسید که در زمان خود به‌عنوان یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های خیابانی شناخته می‌شد.

در رتبه سوم باید به دهه ۸۰ میلادی برگردیم تا پورشه ۹۵۹ افسانه‌ای را پیدا کنیم. این ابرخودرو در زمان خود به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای ساخته‌شده به‌شمار می‌رفت. اعداد و ارقام ثبت‌شده توسط این خودرو، حتی با درنظر گرفتن استانداردهای دنیای امروز هم خارق‌العاده محسوب می‌شوند. شرکت پورشه در این فهرست نمونه کمیاب اسپرت از این خودرو با کد S را قرار داده که تنها ۲۹ نمونه از آن تولید شده است. موتور ۲.۸ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ این خودرو، ۵۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نکته جالب اینجا است که هیچ کدام از ۲۹ نمونه تولیدشده از این خودرو، قدرت یکسانی نداشتند و مشتریان با انتخاب خود قدرت موتور را تغییر می‌دادند. در سال ۱۹۸۸ در پیست ناردو ایتالیا، رسانه‌های Auto Motor و Sport took پورشه ۹۵۹ را تا سقف سرعت ۳۳۹ کیلومتربرساعت تست کردند.

اندکی جلوتر و در مقام دوم، پورشه ۹۱۱ GT۲ RS با سقف سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت مدال نقره را از آن خود می‌کند. موتور ۳.۸ لیتری تویین توربو این خودرو ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به‌عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین پورشه ۹۱۱ ساخته‌شده در تاریخ، GT۲ RS نه‌تنها در مسیرهای مستقیمی سریع است، بلکه در پیچ‌وخم‌های مسیر مسابقه هم عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد. نمونه مذکور سریع‌ترین زمان پیست نوربرگ‌رینگ را هم به نام خود ثبت کرده است.

سرانجام به رتبه اول می‌رسیم. مدال طلای این فهرست به پورشه ۹۱۸ هیبرید تعلق دارد که برای همگان آشنا است. این هایپرکار الکتریکی با بهره‌مندی از ۲ موتور بنزینی و الکتریکی در مجموع ۸۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام حتی با استانداردهای سال ۲۰۱۹ هم ترسناک به‌نظر می‌رسد. ۹۱۸ اسپایدر هیبریدی رکورد سابق پیست نوربرگ رینگ را هم در اختیار دارد و قادر به‌رسیدن به سرعت ۳۴۵ کیلومتربرساعت است.

نکته جالب در این فهرست، حضور خودروهای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی از پورشه بود که نشان از مهندسی بدون نقص این شرکت دارد. این فهرست تنها به سریع‌ترین خودروهای شهری پورشه تعلق دارد و اگر بخواهیم به سریع‌ترین خودروهای تاریخ پورشه بپردازیم، می‌توانیم از خودرو مسابقه‌ای ۹۵۶ افسانه‌ای با سقف سرعت ۳۷۶ کیلومتر بر ساعت نام ببریم.


سریع‌ترین خودروهای شهری پورشه
مقاله

کد محتوا: ۲۰۶۴۸

ارسال: شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۵۶

به روز شده: شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۴۸

کلید واژه‌‌ها: پورشه

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۱۰۳۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.