مصرف سوخت سریع ترین خودروهای جهان چقدر است؟

  کسی نیست که در دنیای ماشین‌ها و این صنعت پر جنب‌وجوش سیر کند و عاشق قدرت و در اصطلاح، اسب بخار نباشد. قدرتی که در بحث فنی، تعیین‌کننده خیلی چیزها ازجمله، سرعت نهایی و شتاب است.  

چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۲۳ |

اما مسئله‌ای که دراین‌بین، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، بحث بهینه‌تر بودن مصرف سوخت خودرو است. همه دنبال این هستند که خودروی موردنظرشان چند اسب بخار قدرت دارد، شتاب صفرتا صد آن چند ثانیه است و یا بالاترین سرعتی که می‌تواند برود چقدر است. کمتر کسی است که در مقایسه با این اعداد و ارقام جذاب، به مصرف سوخت خودرو نیز توجه داشته باشد.

ابر خودروهایی مانند بوگاتی، فراری یا لامبورگینی، چقدر در مصرف سوخت خود بهینه هستند؟ با ما باشید تا با مصرف سوخت سریع‌ترین خودروهای جهان بیشتر آشنا شوید.

دوج چلنجر SRT Demon
خودروی مسابقه‌ای و خیابانی دوج که با موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر خود و با استفاده از توربوشارژ، می‌تواند ۸۴۰ اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل کند. ابرخودروی آمریکایی که شرکت دوج، قدرت آن را روی عدد ۸۰۸ اسب بخار محدود کرده و با این قدرت، مصرف سوخت آن به عدد ترکیبی ۱۳.۸۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

بنتلی کانتیننتال GT
اگرچه نباید سریع‌ترین خودروی بنتلی را تنها از روی سرعت آن سنجید اما موتور ۱۲ سیلندر این خودروی فوق لوکس می‌تواند تا سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت را برای راننده خود تأمین نماید. کانتیننتال، باوجود استفاده از موتور حجیم و قدرتمند در کنار امکانات لوکس خود در داخل کابین، مصرف سوخت ترکیبی ۱۵.۶۸ لیتری را برای خود ثبت کرده است.

مک لارن سنا
آخرین شاهکار این شرکت بریتانیایی، خودرویی است که می‌تواند حرفان خود را به‌راحتی شکست دهد. سنا، با موتور ۸ سیلندر خود و استفاده از توربوشارژ دوقلو، می‌تواند به‌سرعت نهایی ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین، اگر راننده این ابرخودرو، قصد راندن آن با سرعت معمولی را داشته باشد، مصرف سوخت سنا به عدد بسیار عالی (با توجه به موتور)،۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

فراری ۸۱۲ سوپرفست
ابرخودروی جذاب اسب پرنس ایتالیا، می‌تواند با موتور حجیم ۱۲ سیلندر خود،۷۸۹ اسب بخار قدرت تولید کرده و به‌سرعت نهایی ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته باوجود شتاب صفرتا صد فوق‌سریع ۲.۹ ثانیه‌ای ۸۱۲ و استفاده کردن فراری از آئرودینامیک فعال (active) و غیرفعال (passive)، برای بالابردن ضریب آئرودینامیک، مصرف سوخت این فراری به عدد بالای ۱۸.۰۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

استون مارتین DBS
موتور تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر (V۱۲) این استون مارتین را می‌توان یک موتور بی‌رحم دانست.DBS، هم ظاهر و طراحی جذابی دارد و هم در داخل آن از فن‌آوری‌های مدرن و به‌روزی استفاده‌شده است. سرعت نهایی آن نیز مانند مک لارن سنا و فراری ۸۱۲، به عدد ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما مصرف سوخت آن، کمی از سنا بالاتر بوده و ۸.۷۱ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

پورشه ۹۱۱ GT۲ RS
بر اساس اطلاعات خود شرکت پورشه، سرعت نهایی ۹۱۱، روی عدد ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد ایستاد. ابرخودروی آلمانی که باوجود داشتن ۶ سیلندر، مصرف سوخت ترکیبی آن،۱۳.۸۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف سوختی که در مقایسه با ۸.۴ لیتر خودرویی مانند مک لارن سنا ۸ سیلندر، عدد بالایی به نظر می‌رسد.

شورولت کوروت ZR۱
ابرخودروی معروف کوروت که همیشه هم به خاطر طراحی جذاب و هم موتور قدرتمندی که صدای یک هیولا را از خود تولید می‌کند، شناخته‌شده است. خودرویی که با موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر خود و استفاده از سوپرشارژ، یک هنر متحرک برای این شرکت خودروساز آمریکایی، محسوب می‌شود. شورلت کوروت با استفاده از این موتور و در کنار تولید گشتاور بسیار بالا، مصرف سوخت ۱۱.۷۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است.

فورد جی تی
فورد جی تی، درست مانند پورشه GT۲ RS، یک خودروی ۶ سیلندراست. خودرویی که با ۳.۵ لیتر حجم موتور و استفاده از توربو دوقلو، می‌تواند ۶۴۷ اسب بخار قدرت تولید کرده و راننده خود را به‌سرعت نهایی ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت برساند. اگر راننده فورد جی تی، در تمام طول مسیر خود پای خود را تا آخر روی پدال گاز قرار ندهد، مصرف سوخت این ابرخودرو به عدد ۱۶.۸۰ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد رسید.

لامبورگینی اونتادور SVJ
یک شاهکار دیگر از گاو خشمگین ایتالیا که با استفاده از موتور تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خود، می‌تواند ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. سرعت نهایی اونتادور SVJ نیز به عدد ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما مصرف سوخت این ابرخودروی ایتالیایی بسیار بالا بوده و ۲۱.۳۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

بوگاتی شیرون اسپرت
ابرخودروی نام آشنایی که با موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر (W-۱۶) خود، می‌تواند تا ۱,۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱,۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. پس باید مصرف سوخت این هیولای بوگاتی عدد بالایی باشد. شیرون با مصرف سوخت ترکیبی مانند اونتادور SVJ، عدد ۲۱.۳۸ لیتر در هر صد کیلومتر را برای خود ثبت کرده است.

برای مقایسه، بهتر است بدانید که مصرف سوخت ترکیبی بوگاتی ویرون،۲۳.۵۲ لیتر در صد کیلومتر است. به‌طوری‌که ویرون می‌تواند باک ۱۰۰ لیتری خود را با سرعت نهایی خود، تنها در عرض ۱۲ دقیقه ببلعد.


مصرف سوخت سریع ترین خودروهای جهان چقدر است؟
مقاله

کد محتوا: ۲۰۶۳۴

ارسال: چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۲۳

به روز شده: چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۱۲

کلید واژه‌‌ها: مصرف سوخت سریع ترین خودروهای جهان، دوج چلنجر، بنتلی، مک لارن، فراری، استون مارتین، پورشه، شورولت، فورد، لامبورگینی، بوگاتی

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۵۰۷

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.