۴ دلیل برای آنکه دانگ فنگ S۳۰ نخریم

  خبرهای عجیب و نا امید کننده همیشه در صنعت خودروسازی ایران وجود داشته‌اند اما چند ماهی با آشفته شدن بازار، این خبرهای نا امید کننده بیشتر شنیده می‌شوند. از عدم توانایی شرکت‌ها به تحویل خودروهای ثبت نامی گرفته تا واردات خودروهای رده چندمی چینی و عرضه آنها با قیمت بالا، همه آرامش مردم را تحت تاثیر قرار داده‌اند. دانگ فنگ S۳۰ در حقیقت همان H۳۰ کراس با یک صندوق اضافی است و خودروی چندان جدیدی در چین نیست.  

چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰:۳۴ |

H۳۰ کراس در زمان عرضه چندان خودروی موفقی نبود و نقدهای بسیاری به آن وارد می‌شد اما در شرایط فعلی، نظرات نسبت به این خودرو عوض شده است.

این به‌معنای بهتر شدن H۳۰ نیست، بلکه به معنای بدتر شدن شرایط عرضه و تقاضا است و گرانی بیش از حد خودروها باعث شده مردم به خودروهای کمی ارزان‌تر فکر کنند. در ارتباط با شرکت دانگ فنگ باید گفت که یک برند حرفه‌ای در چین است که با شریک تجاری خود یعنی پژو، همکاری‌های مثبتی داشته حاصل همکاری این دوشرکت در سال ۲۰۱۱ یک خودروی سدان با نام S۳۰ بود که نسخه بدون صندوق آن با نام H۳۰ کراس هم بعنوان یک مکمل، عرضه شد.

بعد از عرضه نسخه کراس، ایران‌خودرو S۳۰ را به ایران آورده و امروز قصد داریم نقاط ضعف این خودرو را بررسی کنیم، با ما بهمراه باشید…

۱- قیمت
ایران‌خودرو برای S۳۰، قیمتی در نظر گرفته که ارزش خرید آن را تقریبا به صفر رسانده است. قیمت ۱۴۱ میلیون تومان برای یک خودروی چینی تولید شده در سال ۲۰۱۱، اصلا عادلانه نیست و می‌توان با همین مبلغ، خودروهای جدیدتر و بهتری را یافت. می‌توان از ایران‌خودرو این سوال را پرسید که آیا در جایی که بسترن B۳۰، رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک، چری آریزو ۵، برلیانس H۳۳۰، پژو ۲۰۷i اتوماتیک و جک J۴، حضور دارند، به چه دلیل باید به سراغ S۳۰ رفت؟

قیمت این خودرو، خیلی‌ها را از خرید آن منصرف خواهد کرد. البته برخی معتقدند بزودی مدل H۳۰ کراس، قیمتی نزدیک S۳۰ خواهد یافت.

۲- طراحی
در بحث طراحی، S۳۰ همانند اچ‌سی کراس، حرف زیادی برای گفتن ندارد البته طبیعی بنظر می‌رسد چرا که محصول سال ۲۰۱۱ با پلتفرم قدیمی سیتروئن، خودروی بهتری نخواهد بود. S۳۰، هیچ نکته مثبتی در ظاهر خود ندارد و در نمای جلویی خودرو، چراغ‌هایی بزرگ طراحی ساده‌ای دارند و اصلا بروز نیستند. جلو پنجره نسبتا بزرگ هم بیشتر خاطره خودروهای دهه ۱۹۹۰ را زنده می‌کند و همین مجدد باعث ناامیدی خواهد شد. چراغ‌ مه شکن دایره‌ای واقعا اسفناک طراحی شده‌اند و ما هرچقدر در نمای جانبی، بدنبال نکته مثبت گشتیم، چیزی مشاهده نکردیم. ظاهر عجیب ، با شیب فراوان، بدون خطوط بدنه زیبا، کاملا یک طراحی کنار گذاشته شده را برای S۳۰ مهیا کرده‌اند. تمام رقبای این خودرو از لحاظ ظاهری سرتر خواهند بود و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به ظاهر خودروی خود اهمیت می‌دهید، نگاهی به سایر خودروهای هم قیمت و یا حتی ارزان‌تر از S۳۰، بیاندازید.

۳- پیشرانه
پیشرانه دانگ فنگ S۳۰ از نوع TU۵ است که در بسیاری از محصولات ایران‌خودرو مانند پژو پارس ،پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا بکار گرفته شده. این پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی  با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن بر متر  انتخاب چندان هیجان‌انگیزی نیست. شتاب کم و افت قدرت موتور در سربالایی، باعث خواهد شد تا S۳۰، انتخاب چندان مناسبی از لحاظ پیشرانه نباشد.

۴- سواری
از لحاظ کیفیت رانندگی نمی‌توان از یک خودروی سدان با موتوری ضعیف، انتظار عملکرد عالی داشت. علاوه بر افت قدرت در شرایط مختلف، اس‌۳۰ در دست‌اندازها و ناهمواری‌ها زیاد خوب عمل نمی‌کند و یک سواری خشک همراه با انتقال ضربات به کابین را ارائه می‌کند.

کلام آخر
اس ۳۰ یک خودروی کاملا معمولی با قیمتی عجیب است که با بررسی دقیق آن به این نتیجه خواهید رسید که اصلا ارزش خرید ندارد. این خودرو نقاط قوتی هم دارد اما این دلیل نمی‌شود که ۱۴۱ میلیون تومان برای آن پرداخت کرد. ایران‌خودرو بنظر می‌رسد قصد دارد مشکلات مالی خود را، از طریق جیب مردم حل کند اما نمی‌داند که سیاست‌های غلط آن، بیشتر باعث غرق شدن این کمپانی قدیمی ایرانی می‌شود.


۴ دلیل برای آنکه دانگ فنگ S۳۰ نخریم
یادداشت

کد محتوا: ۱۹۵۹۱

ارسال: چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰:۳۴

به روز شده: چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۵۶

کلید واژه‌‌ها: دانگ فنگ S۳۰

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۰۵۵

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.