نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم

  شورولت هیچ‌گاه هاچ‌بک جذابی نداشته و احتمالا در آینده نیز، با وجود کامارو نخواهد داشت. با بررسی شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹ همراه کاردو باشید.  

یک‌‌شنبه، ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۵ |

شورولت کامارو توربو چهارسیلندر از مدل‌های محبوب‌ کامارو محسوب می‌شود و طبق گزارش‌های مالی، یک‌سوم فروش این خودرو محبوب را ازآنِ خود کرده است. این مدل جدید با استفاده از برخی قطعات کامارو شش‌سیلندر مانند سیستم تعلیق، ترمزها، لاستیک‌ها و بدنه‌ی عضلانی، مدل زیبا و جذاب و درعین‌حال قدرتمندی برای خریداران فراهم می‌کند. شورولت کامارو توربو ۱LE از ترکیب پیشرانه‌ی چهارسیلندر دولیتری توربو و بسته‌ی ارتقای عملکرد ۱LE ساخته‌ شده است. این مدل زیبا توانایی رقابت با مدل‌های شش‌سیلندر SS و ZL۱ را با کمترین هزینه‌ی ممکن دارد. پیشرانه‌ی چهارسیلندر شورولت کامارو توربو ۱LE تقریبا ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مدت ۴.۵ ثانیه این خودرو را از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رساند.

این خودرو شباهت بسیاری به مدل شش‌سیلندر ۱LE دارد و درصورت کنارهم قراردادن این دو مدل، به‌سختی می‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. برخی از ویژگی‌های بین آن‌ها نیز مشترک است که ازجمله می‌توان به سیستم تعلیق، ترمزهای چهارپیستونه‌ی جلو با مارک برمبو، لاستیک‌ها و حالت رانندگی مسابقه‌ای اشاره کرد. کاپوت مشکی این خودرو زیبایی خاصی به آن بخشیده است. فرمان از چرم آلکانترا پوشیده شده که همخوانی خوبی با رنگ تودوزی آن ایجاد کرده است. این مدل با برادر شش‌سیلندر خود تفاوت ظاهری بسیار کمی دارد و تنها اختلاف آن‌ها در زیر کاپوت نهفته است.

پیشرانه‌ی چهارسیلندر توربوشارژ این خودرو برای هماهنگی با بسته‌ی ارتقای عملکرد ۱LE تغییر چندانی نکرده و قدرت خروجی آن بدون هیچ تغییری همان ۲۷۵ اسب‌بخار است. بیست سال پیش، قدرت خروجی پیشرانه‌ی ۵.۷لیتری هشت‌سیلندر کامارو Z۲۸ فقط ۲۸۵ اسب‌بخار بود. این میزان پیشرفت در بخش پیشرانه واقعا هیجان‌انگیز و ستودنی است. این پیشرانه گشتاور زیادی را با تأخیر کم تولید می‌کند و به شما امکان می‌دهد در هر زمان، حداکثر میزان قدرت تولیدی را دردسترس داشته باشید و تمام طول روز در جاده‌ها بدون توجه به محدودیت‌های سرعت رانندگی کنید؛ درست برخلاف کاماروهای هشت‌سیلندر مدل SS یا شش‌سیلندر که برخی محدودیت‌ها را در جاده‌ها دارند.

این پیشرانه‌ی کوچک واقعا قدرتمند است و به‌راحتی می‌تواند کامارو را به‌سرعت‌های زیاد برساند. این پیشرانه تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه به‌آرامی و نرمی کار می‌کند؛ اما وقتی بیشتر به پدال گاز فشار بیاوریم و دور پیشرانه را افزایش دهیم و به ۶۰۰۰ دور برسانیم، صدای گوش‌نوازی می‌شنویم. البته صدای ایجادشده‌ی پیشرانه با صدای آشنا و زیبای مدل‌ها و تاریخ کامارو همخوانی ندارد. شورولت می‌گوید صدای خروجی این پیشرانه با اضافه‌کردن اگزوز استاندارد دوگانه متعادل‌تر شده است. صدای این خودرو بیشتر به مدل‌های باکیفیت و قدرتمند فورد فوکوس RS و هوندا سیویک تایپ R شبیه است.

شورولت کامارو توربو ۱LE فقط با گیربکس شش‌سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود. کلاچ آن در محیط‌های شهری عملکرد بسیار نرم و درخورتوجهی از خود ارائه می‌دهد و همخوانی کامل و بی‌عیب‌ونقصی با پیشرانه دارد. این مدل در مسیرهای پرپیچ‌وخم، درست مانند برادران شش و هشت‌سیلندر خود قدرتمند و جذاب به‌نظر می‌رسد. پیشرانه‌ی قدرتمند و سیستم تعلیق و ترمزهای بی‌نقص آن حس خوبی در حین رانندگی به سرنشینان منتقل می‌کند و راننده نیز از این هماهنگی موجود در شورولت کامارو توربو ۱LE لذت خواهد برد.

این مدل توزیع وزنی پنجاه‌پنجاه دارد؛ به‌همین‌دلیل، فرمان‌پذیری خودرو در حین رانندگی بسیار عالی است و آن را به یکی از بهترین‌ها در کلاس خودروهای عضلانی آمریکایی تبدیل می‌کند. حالت رانندگی مسابقه‌ای در توربو ۱LE بسیار جذاب است. در این حالت، خودرو به‌طور چشمگیری درمقایسه‌با حالت عادی قدرتمندتر به‌نظر می‌رسد و دسترسی به تنظیمات مسابقه‌ای برای راننده فراهم‌ شده و ثبات و کنترل‌پذیری خودرو بیشتر می‌شود.

روی‌هم‌رفته، کامارو به‌راحتی می‌تواند با رقبای قدرتمندش مانند فولکس‌واگن گلف GTI و هوندا سیویک تایپ R یا فورد فوکوس RS رقابت کند و طرفدارانش را ناامید نکند. طراحی آیرودینامیکی شورولت کامارو توربو ۱LE واقعا شگفت‌انگیز است و تعادل بی‌نظیری با افزودن پکیچ ۱LE به کامارو درمقایسه‌با دیگر خودروهای عضلانی موجود در بازار از خود نشان می‌دهد. به‌گفته‌ی بسیاری از کارشناسان، این خودرو در بحث تعادل بهترین در کلاس خود محسوب می‌شود.

درحال‌حاضر، هدف شورولت فروش هزار دستگاه خودرو کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹ است. اگر به آمار فروش سال گذشته نگاه کنیم، این رقم تنها ۱.۵درصد از فروش کاماروهای مدل جدید و ۴.۵درصد از فروش مدل‌های توربوشارژ کامارو را شامل می‌شود که آمار چشمگیری به‌حساب نمی‌آید. اوپنهایزر، مهندس ارشد شورولت، دراین‌باره می‌گوید:

شورولت هدف‌گذاری مشابهی برای فروش مدل ZL۱ کامارو ۱LE درنظر گرفته است. در سال گذشته، از این مدل ۱۷۰۰ دستگاه فروخته‌ شده است. البته، کامارو توربو ۱LE رقابت سختی در این زمینه دارد و شورولت باید برای فروش بیشتر این مدل تبلیغات گسترده‌ای کند. یکی از دلایل این موضوع، علاقه‌ی مردم ایالات متحده‌ی آمریکا به خودروهای شش و هشت‌سیلندر است تا چهارسیلندر توربوشارژ.

هنوز سخت است بگوییم کامارو توربو ۱LE موفق خواهد بود یا خیر و همه‌چیز به دیدگاه‌ها و بازخوردهای مردم و کارشناسان بستگی دارد. شورولت کامارو توربو ۱LE خودرویی فوق‌العاده، مطمئن، دودر، قدرتمند و جایگزینی واقعی برای هاچ‌بک‌های سریع بازار به‌حساب می‌آید. باوجوداین، اگر شورولت واقعا می‌خواهد مشتریان وفادار خود را همچنان جذب کند، کامارو توربو ۱LE به پیشرانه‌ی قدرتمندتر و صدای جذاب‌تری نیاز دارد؛ صدایی هم‌تراز با تاریخ پرافتخار کامارو که هر فرد عابری را به‌سوی خود جذب می‌کرد و نگاه‌ها را به‌سوی خود خیره می‌گرداند. آری، عاشقان این خودرو عضلانی به چیزی بیشتر از توربو ۱LE برای جذب‌شدن نیاز دارند.

بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی شورولت کامارو توربو ۱LE قیمتش است. کامارو توربو ۱LT ارزان‌ترین قیمت را دارد و قیمت پایه‌ی آن ۲۵هزار و ۵۰۰ دلار است. بسته‌ی ۱LE مبلغ ۴۵۰۰ دلار به این مبلغ اضافه می‌کند. همچنین، کاربر برای برخورداری از صندلی‌های ریکارو باید ۱۵۹۵ دلار بپردازد که رقم کلی آن را با هزینه‌ی تحویل به ۳۲هزار و ۵۹۰ دلار می‌رساند. این درحالی است که قیمت پایه‌ی فورد موستانگ اکوبوست ۲۶هزار و ۱۲۰ دلار است و اضافه‌کردن بسته‌ی عملکرد بالا ۲۴۹۵ دلار و اگزوزهای اکتیو ۸۹۵ دلار و دیگر تجهیزات لازم برای نصب این اگزوز ۲۰۰۰ دلار آب می‌خورد. بنابراین، نصب این اگزوزها درمجموع ۲۸۹۵ دلار هزینه دربر خواهد داشت که درنهایت، قیمت آن را به ۳۲هزار و ۵۰۵ دلار به‌اضافه‌ی ۹۹۵ دلار هزینه‌ی تحویل می‌رساند. البته باید به این نکته توجه کرد قیمت ۳۳هزارو۵۰۰دلاری بدون صندلی‌های ریکارو است و این صندلی‌ها فقط روی موستانگ اکوبوست پرمیوم با قیمت پایه‌ی ۳۱هزار و ۱۳۵ دلار نصب‌شدنی است. باتوجه‌به آنچه گفته شد، شورولت کامارو توربو ۱LE خودرویی قدرتمند با ارزش خرید فراوان است که افراد زیادی انتظارش را دارند.


نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
مقاله

کد محتوا: ۱۹۵۸۲

ارسال: یک‌‌شنبه، ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۵

به روز شده: دوشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰:۰۵

کلید واژه‌‌ها: شورولت> شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹، هاچ بک

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۲۵۰

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۸ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.