۱۱خودرو خاص با طراحی نامتقارن و عجیب را ببینید!

  درست مانند هر سازه‌ای در جهان، خودرو نیز باید از یک هماهنگی و هارمونی خاصی در شاخصه‌های طراحی خود برخوردار باشد. هماهنگی که درنهایت منجر به تولید یک خودرو با ظاهری خاص و جذاب می‌شود.  

دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۳۸ |

اما اگر این تناسب در طراحی، در ۹۹.۹ درصد خودروهای تولیدی در جهان رعایت می‌شود، پس تکلیف آن ۰.۱ درصد باقی طراحی‌ها چه می‌شود؟ در این نوشتار قصد داریم به شما عزیزان، خودروها و طرح‌های مفهومی را معرفی نماییم که ازنظر طراحی خارجی، این هماهنگی و تقارن را در خود نمی‌بینند و چهره‌ای خاص را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

طرح مفهومی بی ام و ویژن
این طرح مفهومی جذاب شرکت بی ام و که بانام اصلی Vision ConnectedDrive و در نمایشگاه خودرویی ۲۰۱۱ ژنو رونمایی شده بود، تنها هدفش نمایش فن‌آوری‌هایی بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، جای پایی برای خود در خودروهای این شرکت بازخواهند کرد. طرحی که به لطف جولیان بلاسی، از پیشرانه برقی استفاده می‌کرد.

اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، قسمت نامتقارن طراحی آن، در قسمت جلویی خودرو و روی کاپوت مشاهده می‌شود.

نمونه اولیه سیتروئن ۲CV
در نیمه دوم دهه ۳۰ میلادی،۲CV یا همان ژیان معروف خودمان، یک زیبایی خاص نامتقارن به شمار می‌رفت. نمونه‌ای خاص از سیتروئن ۲CV که در نمایشگاه خودرویی ۱۹۴۸ پاریس رونمایی شد؛ اما قسمت نامتقارن آن کجاست؟ قرار گرفتن تنها یک چراغ در قسمت جلویی می‌تواند خود یک ناموزونی در طراحی آن به‌حساب بیاید.

طرح مفهومی دی اس X E-Tense
بازهم یک خودروی جذاب فرانسوی دیگر که باهدف نشان دادن مدلی از سال ۲۰۳۵، با طراحی خاص و نامتقارن و مجهز شده با دو موتوربرقی، به نمایش درآمد. طرحی که می‌تواند با استفاده از این دو موتوربرقی خود، قدرت ترکیبی و نهایی عالی ۱,۳۶۰ اسب بخار را به راننده خود تحویل دهد. با نگاهی به قسمت جلویی خودرو، به‌راحتی می‌توان نامتقارن بودن طراحی آن را مشاهده کرد.

طرح مفهومی فورد فیستا اوربا
طرحی که در سال ۱۹۸۹ در ژنو سوئیس به نمایش درآمد. فوردی که طرح آن بی‌شباهت به هیوندای ولوستر و مینی کلابمن های آن زمان بود و تنها تفاوتش با آن‌ها این بود که این خودرو، هرگز به مرحله تولید نهایی نرسید. قسمت نامتقارن آن‌هم طبق تصویر، وجود داشتن تنها یک درب در سمت راننده و دو درب سمت شاگرد است.

هیوندای ولوستر
یک خودروی کره‌ای جذاب که در کلاس کامپکت (کوپه؟) قرارگرفته و با دو موتور ۱.۶ GDI و قدرت ۱۴۰ اسب بخار و ۱.۶ TDGI باقدرت ۱۸۶ اسب بخار عرضه می‌شود؛ اما قسمت نامتقارن در طراحی این خودروی جذاب هیوندای کجاست؟ درست مانند فورد فیستا اوربا، قرار گرفتن یک درب در سمت راننده و دو درب در سمت دیگر، می‌تواند نقطه نامتقارن جذابی برای این خودرو باشد.

لندروور دیسکاوری
دیسکاوری در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولیدی لندروو است. خودرویی که شاخصه‌های یکسانی با لندروور Range دارد. طبق تصویری که مشاهده می‌کنید، در قسمت عقبی خودرو به‌خوبی می‌توان این طراحی نامتقارن را مشاهده کرد.

مینی کلابمن
اولین مدل کلابمن تولیدی، نمونه بسیار خوبی برای عصر طلایی این برند بریتانیایی بوده است. خودرویی که روی آن، ایده‌های جذاب و جدیدی آزمایش‌شده است. کلابمن طوری طراحی‌شده است که درب‌های سمت راست خودرو درست مخالف جهت یکدیگر بازشده تا نقش قسمت نامتقارن طراحی را به‌خوبی بازی کنند.

طرح مفهومی نیسان Bevel
بدون شک، این طرح از طرح‌های موفق و زیبای نیسان نبوده و نیست؛ اما طرحی که در سال ۲۰۰۷ و در دیترویت آمریکا معرفی‌شده به‌قدری نامتقارن است تا در فهرست ما جای بگیرد. قرار گرفتن دو درب در قسمت شاگرد و یک درب بزرگ‌تر در سمت راننده و همچنین جلوپنجره و سپرهای نامتقارن، این طراحی را بیش‌ازپیش عجیب و سؤال‌برانگیز کرده‌اند.

نیسان Cube (مکعب)
اگر بخواهیم در مورد طراحی صحبت کنیم، نیسان کیوب یکی از عجیب‌ترین خودروهایی است که در دهه گذشته میلادی به فروش رفته‌اند. در حقیقت، یک دهه از فروش آن گذشته اما این طرح همچنان یک خودرو بادید نسبت به آینده به نظر می‌آید.قسمت نامتقارن این طرح نیز در شیشه‌های جانبی قسمت عقب خودرو به چشم می‌خورد.

طرح مفهومی Plymouth XNR
طرحی که در سال ۱۹۶۰ و تنها با یک هدف مشخص رونمایی شد; مبارزه با خودروی آمریکایی شورلت کوروت معروف. طرحی که با موتور قدرتمند خود می‌توانست قدرت ۲۵۰ اسب بخار را تولید کرده و به‌سرعت نهایی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با نگاهی به قسمت عقبی خودرو، به‌راحتی می‌توان نامتقارن بودن آن را حدس زد.

طرح رنو Eolab
طرح مفهومی که با قوای محرکه پلاگین هیبرید و توسط برند فرانسوی رنو رونمایی شد. طرحی که چند روز قبل از نمایشگاه خودرویی پاریس ۲۰۱۴ رونمایی شد و هرگز به مرحله تولید نهایی نرسید. درست مانند بسیاری از طرح‌های نامتقارن دیگر، این طرح نیز از سه درب برای ایجاد طرحی ناموزون استفاده می‌کند.


۱۱خودرو خاص با طراحی نامتقارن و عجیب را ببینید!
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۸۵۳۲

ارسال: دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۳۸

به روز شده: دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۲۵

کلید واژه‌‌ها: خودرو، بی ام و ویژن، سیتروئن ۲CV، دی اس X E-Tense، فورد فیستا اوربا، هیوندای ولوستر، لندروور دیسکاوری، مینی کلابمن، نیسان Bevel، نیسان Cube، رنو Eolab

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۰۴۳

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.