صحرانورد کهنه کار

  مرسدس بنز G-Class که در حال حاضر تنها در کارخانه Magna Steyr در شهر گراتس اتریش تولید می شود، علاوه بر کاربری شخصی، مورد استفاده نیروهای نظامی و انتظامی بیش از ۶۳ کشور جهان از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا و آمریکا است  

سه‌‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۱۳ |

معرفی مشخصات فنی G-Class 2016
مرسدس بنز G-Class که در حال حاضر تنها در کارخانه Magna Steyr در شهر گراتس اتریش تولید می شود، علاوه بر کاربری شخصی، مورد استفاده نیروهای نظامی و انتظامی بیش از 63 کشور جهان از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا و آمریکا است. این بیابانگرد تنومند کمپانی مرسدس بنز با حفظ طراحی ظاهری اولیه خود، بعد از 36 سال در حال حاضر فصل جدیدی از داستان موفقیت خود را شروع کرده است. در خور نگرش است G-Class نخستین بار در سال 1970 زمانی که ایران سهامدار مرسدس بنز بود، به پیشنهاد شاه سابق ایران به عنوان یک خودروی پشتیبانی نظامی چند منظوره در شرکت مرسدس بنز آلمان طراحی شد و پس از طی مراحل طراحی و توسعه، از سال 1979 در سایت مکزیک و اتریش مرسدس بنز تولید گردید.





ترکیبی موزون از خودروی لوکس و شاسی بلند
کلاس G یک خودروی شاسی بلند بوده که کاربری شخصی و نظامی دارد و مشخصه منحصربه فرد آن کاربرد 3 دیفرانسیل قفل شونده در سیستم قوای محرکه بوده که در کمتر خودرویی دیده می شود.
این خودرو با بدنه مکعبی شکل و طراحی خطوط مستقیم بدنه، علیرغم تغییرات ظاهری نه چندان زیاد نسبت به مدل اولیه، با استمرار در پیشرفت تکنولوژی و ارائه امکانات لازم، بالاترین توقعات و خواسته های دوستداران خودروهای شاسی بلند آفرود را برآورده ساخته است.

علیرغم معرفی کلاس GL مرسدس بنز در سال 2006، کلاس G هنوز بعد از 36 سال، محبوبیت خود را در بین دوستداران خودروهای Off-road SUV حفظ کرده و یکی از باسابقه ترین و محبوب ترین مدل های تولیدی در تاریخ شرکت دایملر به شمار می رود.

برای مدل 2016 این خودرو با تکنولوژی های پیشرفته و مواد و قطعات با کیفیت ارائه خواهد شد. بدنه آن به رنگ های زرد، قرمز، سبز، نارنجی و نوک مدادی است و قطعاتی مثل آینه های جانبی، سقف، روکش محفظه چرخ گلگیرها، سپرهای عقب و جلو و پوشش لاستیک زاپاس به رنگ مشکی تعبیه شده اند. در مدل های سفارشی AMG Edition 463 گاردهای زیر سپرها و کناره های بدنه از جنس فولاد ضدزنگ هستند و نوارهای اسپرت AMG دور تا دور بدنه را پوشانده اند. سپرهای جلو با طراحی جدید و دریچه های ورودی هوای بزرگ تر و صفحه محافظ آلومینیومی در زیر آن تعبیه شده است. زه های محافظ کناره درهای جانبی از جنس آلومینیوم مشکی تعبیه شده و همراه با چرخ های بزرگ و روکش های روی گلگیرهای جلو و عقب، ظاهری زیبا به خودرو داده اند.

G-Class به صورت استاندارد با چراغ های جلوی LED با نواری از لامپ های روشنایی روز (DRL) در زیر چراغ، رینگ های 18 اینچی آلیاژی 5 پره و آینه های جانبی با چراغ راهنما عرضه می شود.

مدل G63 با رینگ های 21 اینچی پنج پره دوبل از جنس آلیاژی سبک دو رنگ به رنگ های مشکی مات و نقره ای براق ارائه می گردد که لاستیک های پهن آن از نوع 295/40R21 هستند. در مدل G65 رینگ های 21 اینچی آلیاژی خودرو با پولیش سرامیکی و 5 پره دوبل تعبیه شده اند. در کلیه رنگ های بدنه ارائه شده، ادوات داشبورد و تودوزی صندلی ها با رنگ بدنه هماهنگی کامل دارد.

در کابین خودرو، ترکیبی دو رنگ از ادوات داخلی یک خودروی نظامی شاسی بلند و یک خودروی لوکس را به طور همزمان می توان دید. در صفحه جلوی راننده دو نشانگر گرد استوانه ای شکل برای نمایش سرعت و دور موتور خودرو تعبیه شده اند که در بین آنها یک صفحه نمایش رنگی 5/4 اینچی TFT چند منظوره برای نمایش اطلاعات فنی مورد نیاز راننده قرار گرفته است.

همچنین در قسمت بالای داشبورد و در وسط کنسول وسط، یک صفحه نمایش 10 اینچی با سیستم COMAND برای نمایش اطلاعات ناوبری و منوی تنظیم سیستم های الکترونیکی خودرو تعبیه شده است. ضمناً سیستم صوتی و تصویری با قابلیت پخش CD/DVD/MP3/USB با قابلیت اتصال بلوتوث در این خودرو در نظر گرفته شده است.

نسخه خاص و سفارشی AMG Edition 463 در دو مدل G63  و G65 با ظاهر اسپرت ارائه می شود. پانل راننده به صورت دو رنگ طراحی شده و روکش دو رنگ صندلی ها نیز از چرم Designo با طرح لوزی تعبیه شده که کناره های آنها به رنگ مشکی کربنی و ظاهری شبیه به فیبر کربن است. دستگیره های درهای جانبی از جنس چرم Nappa و ادوات داشبورد و رودری ها از جنس فیبر کربن هستند.

امکانات ایمنی شامل سیستم DistronicPlus (سامانه کمکی که با ترمزگیری و به حرکت درآوردن مجدد خودرو، فاصله ایمنی مناسب با خودروی جلویی را حفظ می کند). ترمز ضدقفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم کمکی نقطه کور، سامانه کمکی پارک با دوربین دید عقب، سیستم های کمکی حفظ پایداری تریلر و کمکی Hold برای نگه داشتن اتوماتیک خودرو در سرازیری هستند.


مشخصات فنی

کلیه مدل های جدید مرسدس بنز کلاس G به پیشرانه هایی با آخرین تکنولوژی های روز با استاندارد آلایندگی Euro6 مجهز شده اند که نسبت به نسل قبلی تا 16 درصد افزایش در قدرت و تا 17 درصد کاهش در میزان مصرف سوخت دارند.

G500 دارای یک پیشرانه جدید V8 دو توربو به حجم 4 لیتر بوده که بر مبنای نسل جدید موتور توسعه یافته توسط شرکت Mercedes-AMG طراحی شده و روی مدل های AMG GT و C63 AMG نیز استفاده شده است. این پیشرانه قدرتی معادل 422 اسب بخار و گشتاوری برابر با 610 نیوتن متر تولید می کند. استحکام حدکثر همراه با سبک ترین وزن ممکن توسط پوسته آلومینیومی محفظه میل لنگ فراهم شده و سیستم تزریق مستقیم بنزین Piezo باعث افزایش راندمان احتراق شده است. روکش سیلندرها از تکنولوژی NanoSlide دایملر بهره می برند که آنها را دو برابر سخت تر از سیلندرهای چدنی کرده است.

این پیشرانه 4 لیتری V8 دو توربو در مقایسه با موتور 5/5 لیتری V8 تنفس طبیعی نسل قبل، 35 اسب بخار قدرت و 80 نیوتن متر گشتاور بیشتر ارائه می دهد. شتاب صفر تا 100 مدل جدید G500 تنها 9/5 ثانیه (2/0 ثانیه سریع تر از نسل قبلی) است و میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی 3/12 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش شده است.

مدل های دیگر مرسدس بنز G-Class مدل 2016 شامل G350d و G63 AMG و G65 AMG هستند. در مدل G350d پیشرانه دیزلی خودرو قدرتی بین 211 تا 245 اسب بخار و حداکثر گشتاوری بین 540 تا 600 نیوتن متر ایجاد می کند. این خودرو شتاب صفر تا صد 8/8 ثانیه و میزان مصرف ترکیبی سوخت 9/9 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

همچنین در مدل G63 موتور V8 این خودرو با توربوشارژر دوبل، قدرت 571 اسب بخار و گشتاور 760 نیوتن متر تولید کرده و در مدل G65 موتور V12 قدرتمند آن، قدرتی معادل 630 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر ایجاد می کند.

در مدل های G500 و G350d قدرت موتور توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7G-Tronic Plus به چهار چرخ خودرو منتقل می گردد که حالت تعویض دستی را توسط اهرم های پشت غربیلک فرمان با فشردن دکمه M روی دسته تعویض دنده برای راننده فراهم است.

این خودرو هنوز مانند مدل های کلاسیک، از شاسی نردبانی استفاده می کند که همراه با مجموعه تعلیق جدید و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP)، هندلینگ، پایداری، ایمنی و راحتی رانندگی را بهبود می بخشد. همچنین وجود سیستم چهارچرخ دائمی، گیربکس دقیق و 3 قفل دیفرانسیل در این خودرو باعث عملکرد فوق العاده آن در رانندگی آفرود شده است.

سیستم سازگار فنربندی و کمک فنرهای خودرو، دو حالت رانندگی Sport و Comfort را برای راننده فراهم کرده است. اخیراً مدل مفهومی G500 4×42 در نمایشگاه های بین المللی خودرو به نمایش در آمد و قرار است به تولید انبوه برسد. این مدل که یک موتور 4 لیتری V8 مجهز به سیستم توئین توربو دارد، قدرتی معادل 422 اسب بخار در اختیار داشته که توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چهارچرخ خودرو منتقل می شود.

همچنین مجموعه تعلیق شامل اکسل دروازه ای با دو میله تعادلی، دو فنربندی و دو سیستم کمک فنر قابل تنظیم بوده که 264 میلی متر طویل تر از مدل های دیگر است. رینگ های 22 اینچی این اتومبیل نیز با لاستیک های 325/55R22 پوشانده می شوند.



صحرانورد كهنه كار
صحرانورد كهنه كار
صحرانورد كهنه كار
صحرانورد كهنه كار


صحرانورد کهنه کار
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۴

ارسال: سه‌‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۱۳

به روز شده: جمعه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹:۴۴

کلید واژه‌‌ها: مرسدس بنز جی کلاس

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۱۷۹۲

زبان: پارسی

(۵ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.