خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
بهترین فیلتر روغن در بازار کدام است ؟
فیلتر روغن نقش مهمی در فرآیند سوخت خودرو دارد. قطعاً نمیتوانید ارزانترین یا اولین فیلتر روغن را برای خودروی خود خریداری کنید، بلکه باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید و بهترین فیلتر روغن را نصب کنید.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
نقاط ضعف و قوت مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
سریع ترین خودروهای جهان در مسافت ۴۰۰ متری؛ این دونده های سرعت
سهشنبه، ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
با شاسیبلندهایی که به پیکاپ تبدیل شدند آشنا شوید
چهارشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸
یکشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
اتوماتیکهای ۵۰ میلیونی در تصرف چینیها
خودروهای دنده اتوماتیک زیر ۵۰ میلیون در بازار ایران
با افزایش قیمت دلار در اواخر سال ۹۶ خودروهای اتوماتیکی چون رنو ساندرو و پژو پارس پا را از قیمت ۵۰ میلیون فراتر گداشته و این رده قیمتی را به خودروهای چینی واگذار کردند (البته به جز ساینا و کوییک که در رده خودروهای زیر ۴۰ میلیون در مورد آنها صحبت شد.). در این مقاله به بررسی و مقایسه ۵ خودروی اتوماتیک در بازه ۴۰ تا ۵۰ میلیونی میپردازیم.
دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۳۱ |
برلیانس H۲۲۰ برلیانس H۲۲۰ مدل هاچبک خودرو سدان H۲۳۰ محسوب شده و در حال حاضر جزو خودروهای با افت قیمت پایین و درخواست بالا در کشور ما محسوب میشود بطوری که قیمت برلیانس H۲۲۰ صفر در بازار دو میلیون ۵۰۰ هزار از قیمت نمایندگی آن بالاتر است. شکل ظاهری ظاهر این خودرو در نگاه اول بین دو حالت جذاب و زشت دیده میشود و تقریبا نقطه میانی برای شخص ببیننده اتفاق نمیافتد!!! نمای عقب این خودرو در واقع مدل کوچک شده مدل موفق H۳۲۰ است؛ نمای جانبی خودرو نیز با طرحی ساده متشکل از دو خط موازی ساخته شده که با طرح عقب خودرو هماهنگی نسبی داشته و بر زیبایی عمومی خودرو میافزاید، همچنین تعبیه آینه بغل بر روی در خودرو ابتکار خوبی برای ایجاد تفاوت در طراحی خودرو بوده است؛ و اما دلیل اصلی صفر و صد بودن در انتخاب این خودرو به دماغه برلیانس H۲۲۰ برمیگردد، شکل مخروط مانند و عدم هماهنگی عجیب آن با لاستیکها و چراغهای مهشکن باعث شده در نگاه برخی با زیبایی صفر و برخی با زیبایی صد شناخته شود. البته از دیگر نکات منفی طراحی برلیانس H۲۲۰ میتوان به شیشه عقب کوچک و ایجاد نقاط کور زیاد در این خودرو اشاره کرد، سعی کنید دنده عقب برلیانس H۲۲۰ را بدون دوربین دید عقب امتحان نکنید. موتور و گیربکس برلیانس H۲۲۰ اتوماتیک با برخورداری از یک موتور چهار سیلندر با حجم ۱۴۹۸ سیسی که در دور موتور ۵۸۰۰ قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار نیرو میباشد برای رسیدن به صد کیلومتر در ساعت نیازمند ۱۳.۷ ثانیه زمان میباشد که برای خودرویی در این رده قیمت و وزن عددی متوسط رو به پایین محسوب میشود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو توسط سایپا ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. همچنین به علت ناهماهنگی گیربکس ATM برلیانس H۲۲۰ با موتور این خودرو در نمونه اتوماتیک، گیربکس دچار ضعف و تاخیر در هنگام تعویض دنده شده و ممکن است در سربالاییهای سنگین برای شما ایجاد مشکل کند. ایمنی به جز نداشتن دید کافی در قسمت عقب و نقاط کور نسبتا زیاد در این خودرو، با توجه به برخورداری از سیستم ABS و EBD در قسمت ترمز و همچنین فرمان پذیری خوب به واسطه استفاده از فرمان برقی برلیانس H۲۲۰ در قسمت نمره قابل قبولی میگیرد.
برلیانس H۲۳۰ برلیانس H۲۳۰ نیز همچون برادر هاچبک خود برلیانس H۲۲۰ با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی در بازار نسبت به قیمت نمایندگی به عنوان خودرویی با ارزش خرید خوب محسوب میشود. طراحی طراحی متفاوت H۲۳۰ نسبت به دیگر خودروهای چینی با وجود ناپختگی نسبی را میتوان نقطه قوت این خودرو دانست. این خودرو با کمک خطوط امتداد یافته در کنار چراغ در بخش جلویی خودرو و استفاده از چراغهای هالوژنی از ظاهری جوان پسند برخوردار شده است؛ ترکیب بخش جلویی برلیانس H۲۳۰ با ظاهر مناسب و اسپرت کنارهها میتواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. اما بخش پشتی برلیانس H۲۳۰ نیز با وجود زیبایی کافی به صورت انفرادی از هماهنگی خوب با کنارهها و بخش جلویی خودرو برخوردار نبوده و یکپارچگی طراحی را از بین میبرد. به طور کل میتوان برلیانس H۲۳۰ را در این بخش خودرویی جذاب معرفی کرد. در بخش داخلی نیز برلیانس H۲۳۰ با استفاده از رنگ نقرهای برای بخش میانی داشبورد و ظاهر مناسب غربیلک فرمان توانسته ظاهر نسبتا خوبی را به فضای داخلی خودرو ببخشد. ایمنی، موتور و گیربکس به برلیانس H۲۲۰ مراجعه شود. دانگفنگ H۳۰ کراس دانگفنگ H۳۰ کراس هماکنون با تجربه تفاوت قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خودرو صفر در بازار نسبت به نمایندگی یکی از خودروهای با ارزش خرید بالا محسوب میشود. این خودرو توانسته بخشی از بازار از دست رفته ایرانخودرو ناشی از متوقف شدن فروش پژو ۲۰۶ را به خود جذب کند. دانگفنگ H۳۰ کراس در واقع خودرویی هاچبک محسوب شده که به خاطر تعداد زیاد فلاپ بدنه و باربند توانستهاند نام کراس را به آن اضافه کنند. این خودرو نیمه چینی-فرانسوی حاصل همکاری شرکت دانگفنگ چین و PSA فرانسه بوده و در برای طراحی آن از پلتفرم پایه کلاس ۳ پژو استفاده شده است. قلب تپنده این خودرو نیز موتور TU۵ خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ است که با حجم ۱۵۹۸ سیسی و توان تولید ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ محصولی آشنا برای ما ایرانیان محسوب میشود. تنها تفاوت این خودرو با نسخه اتوماتیک ۲۰۶، گیربکس ۴ دنده اتوماتیک استپ گیت ساخته شرکت Asian ژاپن است که همچون گیربکسهای تیپترونیک قابلیت تغییر دستی دنده را به راننده میدهد. این خودرو با توجه به امکانات جانبی فراوان و طراحی داخلی راحت میتواند رقیبی خوب برای خودرو دنا محسوب شود؛ هرچند طراحی بدنه آن با توجه به پلتفرم پایه کمی قدیمی محسوب میشود. راین V۵ راین V۵ محصول جدید شرکت خودروسازان راین در واقع خودرو فاو ویتا V۵ ساخته شرکت فاو چین محسوب میشود که توسط این شرکت در کشور ما با آرم راین و نام راین V۵ عرضه میشود. این خودرو تاکنون به کشورهای روسیه، مصر و مجموعه کشورهای آمریکای لاتین نیز صادر شده است. طراحی راین V۵ را میتوان در بخش کناری تندر ۹۰، در بخش جلویی فولکس واگن پولو و در بخش عقب فیات Albea دانست. این معجون عجیب به هیچ وجه چیزی نیست که بتوان به آن لقب زیبا را داد. طراحی داخلی این خودرو نیز دست کمی از ظاهر خارجی آن نداشته و میتوان در کل آن را با تندر ۹۰ شبیه و برابر دانست با این تفاوت که همراه شدن رنگ مشکی داشبورد با یک نوار کرومی رنگ و محل قرارگیری کلیدهای تهویه و سیستم صوتی توانسته به راینV۵ ظاهری مقبولتر از تندر ۹۰ ببخشد. موتور و گیربکس راین V۵ با بهرهگیری از یک موتور ۱۴۹۷ سیسی با قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر بوده و با استفاده از گیربکس ۵ دنده ATM برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیازمند ۱۱ ثانیه زمان میباشد. موتور راین V۵ در واقع بهینه شده یکی از خودروهای قدیمی شرکت تویوتاست که همچنان صدای زیاد موتور قدیمی را حفظ کرده و در حین رانندگی میتواند با کمک صدای باد و لاستیکها یاد و خاطره خودرو پیکان را در شما زنده کند!. ایمنی هرچند باور آن سخت است اما این خودرو توانسته با در اختیار داشتن کیسه هوا برای راننده و سر نشین جلو و همچنین استفاده از سیستمهای ترمز ABS و EBD با کسب دو ستاره ایمنی از موسسه ارزیابی خودروهای چین در رده ایمنی پایینتر از پراید قرار بگیرد. البته استفاده از فرمان برقی نیز در این خودرو توانسته هندلینگ این خودرو را تا حد زیادی افزایش داده و در صورت سرعت عمل خوب راننده قابلیت پیشگیری از تصادف را دارا میباشد.
جیلی GC۶ کمپانی جیلی در دو بخش کاملا مجزا به نامهای امگرند و انگلون فعالیت میکند. جیلی GC۶ محصول بخش انگلون این شرکت بوده و در سال ۲۰۱۲ به بازار ارائه شدهاست. طراحی بدنه این خودرو برخلاف مدل امگرند که از طراحی کاملا اروپایی برخوردار است را میتوان به عنوان یک نمونه تیپیکال و پخته طراحی ماشینهای چینی به حساب آورد. البته باید گفت جیلی GC۶ به عنوان یک خودرو ارزان قیمت از چهره نسبتا خوبی بهره میبرد و بیشتر به خودروهای معمولی شبیه است تا خودرو اقتصادی مانند تندر ۹۰. جیلی GC۶ از نمای پشت کاملا از طراحی عمومی شرکت جیلی پیروی کرده و هر فرد آشنا به خودرو میتواند با دیدن آن نام جیلی را به خاطر آورد با این تفاوت که با وجود نوار پهن کروم در پایین لبه صندوق تا حدودی شبیه به لیفان ۵۲۰ گشته است. خطوط ساده و طراحی ساده چراغها در بخش جلو به همراه ترکیب رنگ جلو پنجره مشکی و چراغهای تیره توانسته به جیلی..۶ ظاهری خاص و ساده ببخشد. این خودرو در کنارهها بدون هیچ خط و یا طرح اضافه و بسیار ساده بوده و برخلاف سنت جیلی از نمای کنار یک خودرو کاملا معمولی محسوب میشود. شرکت جیلی در طراحی داخلی این خودرو با استفاده از مشاورههای شرکت ولوو توانسته ظاهری زیبا و ل.کس را به نمایش بگذارد؛ ترکیب خوب در رنگ مشکی و کرم در طراحی داشبورد و کنارههای کابین ظاهری زیبا و راحت به نمای داخلی جیلی GC۶ بخشیده است. جیلی GC۶ از موتوری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور میتواند این خودرو را به سرعت ۱۷۲ کیلوکتر بر ساعت برساند؛ مصرف ترکیبی موتور جیلی GC۶ در ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۷.۱ لیتر اعلام شده است. هر چند شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه برای خودرویی در این سطح چایین محسوب میشود اما با توجه به کسب ۵ ستاره ایمنی توسط این خودرو از موسسه تست تصادفات چین باید گفت جیلی GC۶ خودرویی متناسب در سطح قیمتی خود محسوب میشود.
کد محتوا: ۱۳۴۲۹
ارسال: دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۳۱
به روز شده: دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۴۹
کلید واژهها: دانگ فنگ H۳۰ کراس - برلیانس H۲۲۰ - برلیانس H۲۳۰ - راین V۵ - جیلی GC۶ - شرکت خودروسازی راین - خودرو دنده اتوماتیک زیر ۵۰ میلیون - خودروی ۵۰ میلیونی
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت شبکه
بازدید: ۱۹۱۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.