نوآوری های ب ام و 
M3 سدان و M4 کوپه
با معرفی مدل های جدید ب ام و M3 سدان و M4 کوپه به نظر می رسد که کمپانی ب ام و M GmbH در نظر دارد تفسیری کاملاً جدید و متفاوت را از خودروهای سرعتی- قدرتی به نمایش بگذارد و فلسفه ب ام و M را در نسل پنجم آن دچار دگرگونی کند. 
بیش از 40 هزار دستگاه از نسل چهارم ب ام و M3 کوپه تاکنون ساخته و به فروش رسیده و حالا M4 کوپه آماده شده تا تاریخ موفقیت های این مدل را گسترش دهد. نشان و آرم M4 در واقع معرف سری مدلی است که عرضه کننده و اساس مدل M جدید بوده و برای اولین بار مدل کوپه همزمان با مدل چهار در عرضه می شود. 
آقای دکتر «فردریک نیک» مدیر ب ام و MGmbH می گوید چهار نسل از ب ام و M3 ارائه دهنده بهترین ترکیب از جنبه های اسپرت و قابلیت های استفاده روزانه با حذف توانایی های دینامیکی بوده و مدل های M3 و M4 ادامه دهنده همان فلسفه و تعهد کمپانی به انجام آن است. قلب تپنده هر ب ام و M موتور آن بوده و در این دو مدل جدید پیشرانه هایی که ذاتاً دور بالا هستند، به همراه تکنولوژی توربوشارژر عرضه شده اند و به دلیل طراحی خاص در ساخت و استفاده از مواد سبک وزن باعث شده که وزن این مدل ها کمتر از 1500 کیلوگرم باشد. 
در طراحی و ساخت این دو مدل از تجربیات ارزنده کمپانی سازنده ناشی از شرکت در مسابقات سرعت و همینطور نیازهای جاده ای استفاده شده که در مورد تجربیات مسابقه ای، از موفقیت هایی که در ب ام و در پیست مسابقه ای معروف نوربرگ رینگ به دست آمده استفاده شده، لذا این دو مدل تدوین کننده استانداردهای جدیدی در زمینه دقت و چابکی خواهند بود. 
پیشرانه جدید 6 سیلندر خطی دور بالا که مجهز به دو توربوشارژر بوده و برای این دو مدل در نظر گرفته شده، قابلیت تولید نیرویی معادل 430 اسب بخار را داشته و حداکثر گشتاور آن نیز 369 پاوند بر فوت بوده که نشان دهنده افزایش 30 درصدی نسبت به مدل های M3 است. 
ضمناً علیرغم افزای نیروی تولیدی موتور و گشتاور، مصرف سوخت آنها نیز نسبت به مدل M3 حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده و بالاخره اینکه چون وزن آنها به کمتر از 1500 کیلوگرم رسیده لذا وضعیتی استثنایی از نظر قابلیت های دینامیکی و همینطور کاهش مصرف سوخت پیدا کرده اند. در ادامه مقاله به طور اختصار به سایر ویژگی های این دو مدل، آن هم با سرفصل های تفکیک شده، خواهیم پرداخت. 
رعایت مسائل آیرودینامیکی
مفاهیم آیرودینامیک در انواع مدل های ب ام و M همواره یکی از نکات کلیدی در طراحی و ساخت آنها بوده و مهندسین برای به دست آوردن بهترین پلت فرم از نظر آیرودینامیکی، اقدام به عبور دادن هوا از اطراف خودرو کرده اند، با اطمینان از اینکه موتور، خط انتقال نیرو و ترمزها خنکی مورد نظر در اثر عبور هوا را تحت شرایط کاری دشوار به دست آورند. 
سیستم تفکیک کنندگی جذاب و پیشرفته برای حداکثر کارآیی 
پتانسیل استثنایی دو مدل جدید ب ام و M به شدت نیاز به مدیریت حرارت در خودرو و موتور آن را طلب می کند. به منظور اطمینان از عملکرد بهینه در خصوص کنترل دما در استفاده روزانه و یا انجام سفرهای کوتاه درون شهری و همینطور حرکت در پیست های مسابقه ای، مهندسین ب ام و Gmbh یک سیستم خنک کننده فوق العاده کارآمد را برای آن در نظر گرفته اند. 
به طور مثال در طول دو واحد توربوشارژر با کارآیی فوق دینامیک و همینطور سیستم دریافت کننده هوا برای انتقال به سوی موتور 6 سیلندر، از اینترکولر غیرمستقیم جهت خنک کردن هوای ورودی استفاده شده تا بدین ترتیب فشار توربوشارژرها را به حداکثر رسانده و همینطور توان تولیدی موتور را افزایش دهند. در این ب ام وها علاوه بر رادیاتور اصلی، رادیاتورهایی برای حرکت داخل پیست پیش بینی شده اند که وظیفه آنها پائین نگه داشتن دمای آب مورد نیاز موتور، توربوشارژرها و روغن گیربکس است. 
بهره گیری از تکنولوژی های مختلف در طراحی و ساخت موتور
تجربیات طولانی ب ام و موتور اسپرت در مسابقات سرعت باعث شده که ساختار موتور ب ام وهای M روزبه روز کیفیت بهتری پیدا کند و در این دو مدل جدید از میل لنگ ریخته گری و تراشکاری شده استفاده شده که به دلیل وزن کم، وزن چرخشی آن کاهش پیدا کرده که این امر منجر به بهینه سازی در واکنش موتور و شتاب گیری آن شده است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته (که 12 کیلوگرم سبک تر از گیربکس قبلی است) به چرخ ها انتقال پیدا می کند. کاهش وزن گیربکس باعث شده که نسبت مستقیم وزن به میزان 50-50 بین قسمت عقب و جلو باشد. 
گیربکس 7 سرعته با دو کلاچ مجهز به کنترل شروع حرکت (Launch Control)
برای این دو ب ام و جدید، این گیربکس که نام کامل آن M Double Cluth Transmission With Drive Logic بوده، قابل سفارش است. همان گونه که امکان تعویض اتوماتیک دنده ها وجود دارد، در حالت غیر اتوماتیک نیز امکان تعویض فوق العاده سریع دنده ها بدون بروز وقفه در جریان تولید نیرو وجود دارد. وجود یک دنده اضافه در گیربکس دستی، این امکان را می دهد که فاصله دنده ها کاهش پیدا کرده که این امر در عملکرد خودرو تأثیر زیادی دارد.
دینامیک دقیق تر و سریع تر با استفاده از سیستم فنربندی آلومینیومی
مهندسین ب ام و به منظور افزایش حداکثری توان دینامیکی این دو مدل تلاش کرده اند که در ساخت قطعات مختلف از مواد سبک وزن و در عین حال محکم و مقاوم استفاده کنند و به همین دلیل در ساخت فنربندی و اتصالات چرخ ها عمدتاً از فلز آلومینیوم استفاده شده که در مقایسه با انواع قبلی که از جنس فولاد بوده چند کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است. در ساخت اکسل عقب از پنج لینک جدید استفاده شده و تمامی بازوهای کنترلی، نگهدارنده های چرخ از آلومینیوم آلیاژی هستند که این امر وزن غیرفنری را به میزان 3 کیلوگرم نسبت به مدل های قبلی کاهش داده است. اتصال محکم بین زیرشاسی اکسل عقب و اتاق بدون استفاده از لاستیک باعث شده که محل استقرار و نصب چرخ ها بهبود پیدا کند که این امر تأثیر مستقیم در پایداری طولی خودرو داشته است. 
طراحی و ساخت تایرها برای این مدل ها از همان ابتدای فرآیند ساخت اکسل ها در دستور کار قرار گرفت. برای خودروهای اسپرت سریع مانند M3 سدان و M4 کوپه احساس کار با فرمان و دقت آن از اهم ملاحظاتی است که در طراحی و ساخت تایرها برای اکسل جلو باید در نظر گرفته شود تا بتوانند پایداری لازم در مقابل فشارهای جانبی و همینطور فشارهای وارده در اثر ترمزگیری را داشته باشند. 
در مورد اکسل عقب، تراکشن، پایداری در مقابل نیروهای جانبی و پایداری در حرکت به خط مستقیم از موارد اصلی بوده و به همین دلایل هر دو خودرو زمانی که از خط تولیدی خارج می شوند، مجهز به رینگ های چرخ آلیاژی سبک وزن و تایرهایی با ابعاد و اندازه های مختلف هستند. 
سیستم فرمان برقی با سه تنظیم مختلف 
استفاده از سیستم فرمان برقی برای نخستین بار در ب ام وهای کلاس M به انجام می رسد. یک موتور سروترونیک یا فرمان یار، وظیفه تنظیم الکترونیکی میزان چرخش فرمان را با توجه به سرعت حرکت اتومبیل به عهده دارد.
فرمان در این مدل ها دارای ویژگی 3 قابلیت انتخاب بوده که با فشار یک دکمه، راننده می تواند هر یک از حالات را انتخاب کند که عبارتند از راحت (Comfort)، اسپرت و اسپرت پلاس (+Sport) که با انتخاب هر یک از آنها، عملکرد فرمان متناسب با خواست راننده تغییر پیدا می کند. 
سیستم فنربندی با قابلیت انطباق که به صورت سفارشی عرضه می شود، در انتخاب حالت های مختلف، این امکان را به راننده می دهد که وضعیت فنربندی را متناسب با حالت های مختلف که عبارتند از راحت، اسپرت و اسپرت پلاس تغییر دهد. 
استفاده از الیاف کربن تقویت شده توسط پلیمر (CFRP) در سقف
این اولین باری است که در یک ب ام و کوپه، از سقف ساخته شده از جنس CFRP استفاده می شود. این انتخاب باعث شده که وزن سقف دو مدل کوپه 6 کیلوگرم کاهش پیدا کند و همینطور مرکز ثقل خودرو را که در دینامیک آن تأثیر زیادی دارد پائین آورد. علاوه بر این در ساخت میل گاردان یا همان شافت انتقال نیرو از CFRP استفاده شده که هم استحکام زیادی دارد و هم وزن کم، ضمناً امکان ساخت یکپارچه آن فراهم آمده و دیگر نیازی به بلبرینگ میانی نیست.
این تغییر ساختار و سازه، کاهش 40 درصدی وزن نسبت به مدل های قبلی را به همراه داشته و چون وزن چرخشی آن پائین آمده، نتیجه مستقیم آن واکنش سریع تر گاز بوده است.