مفهوم تازه ای از پویایی
هر سال با فرا رسیدن زمان نمایشگاه در فرانکفورت، تولید کنندگان پر آوازه اتومبیل در جهان و به ویژه آلمان ها سعی می کنند با تمام قوا وارد این میدان بزرگ بین المللی شده و توانمندی های خود را به رخ سایر رقبا بکشانند. 
در همین ارتباط کمپانی آئودی در همکاری با شرکت برجسته دنیای طراحی خودرو یعنی «ایتال دیزاین جیوجیارو»، اتومبیل جدیدی به نام «نانوک کواترو کانسپت» را به نمایش گذاشت. خودرویی اسپرت که به گفته سازنده، پیست و بزرگراه یا جاده های پرپیچ و خم بین شهری و مسیرهای آفرود پوشیده از شن یا برف، تفاوتی برایش ندارند! 
برتری های فنی
این خودروی مفهومی با گنجایش دو سرنشین از یک موتور V10 TDI نیرو می گیرد که به صورت طولی زیر کاپوت جلو آرمیده و چرخ های عقب را به گردش در می آورد. پیشرانه دیزل یاد شده با گنجایش پنج لیتر، قدرتی برابر 544 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 1000 نیوتن متر در اختیار راننده می گذارد که از 1500 دور بر دقیقه در دسترس است. البته دستیابی به چنین ارقامی، مدیون استفاده از دو توربوشارژر در کنار سیستم باز کننده سوپاپ آئودی و اتکا به سامانه تزریق سوخت ریل مشترک با فشار 2500 بار است. بازده موتور به وسیله یک جعبه دنده هفت سرعته S ترونیک به هر چهار چرخ منتقل می شود تا سیستم کواترو آئودی در این خودرو نیز تعیین کننده باشد. 
وزن خالص نانوک، نزدیک 1900 کیلوگرم است که با چنین پیشرانه ای، در مدت 8/3 ثانیه به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت دست یافته و در نهایت به سرعت 305 کیلومتر بر ساعت می رسد. این در حالیست که به دلیل بهره گیری از یک سیستم نوآورانه مدیریت دمای موتور با چرخه های خنک کنندگی مستقل و استفاده از پمپ روغن بدون طبقه، مصرف سوخت جدیدترین محصول آئودی تنها به 8/7 لیتر در هر 100 کیلومتر مسافت رسیده است. 
رینگ های 22 اینچی خودروی مورد بحث در محورهای جلو و عقب به ترتیب با لاستیک های 50/235 و 45/295 روکش شده و به واسطه سیستم تعلیق دو جناقی با بدنه ارتباط دارند. پشت این چرخ ها دیسک های ترمز از جنس سرامیک- فیبر کربن آماده اند تا در هر شرایطی با عملکردی مطمئن، پشتیبان سرنشینان باشند. مجموعه تعلیق بادی تطبیق شونده با کمک فنرهای کنترل شونده الکترونیکی، نسل آینده فناوری آئودی در این حوزه محسوب می شود به علاوه راننده می تواند به صورت دستی فاصله خودرو را با زمین در سه حالت تنظیم کند: عادی، 30 میلی متر پایین تر یا 40 میلی متر بالاتر. از سوی دیگر این مجموعه با تکیه بر اطلاعاتی شامل سرعت خودرو پیش بینی سطح مسیر بر اساس دریافتی های سامانه ناوبری، همواره بدنه را تراز کرده و ارتفاع بدنه ان با تغییر نوع جاده یا سطح مسیر هماهنگ می کند. 
نوآوری فناورانه دیگر این خودروی نمایشی، مجموعه فرمان انتگرالی آن است تا پایانی بر تضاد همیشگی هندلینگ و ثبات اتومبیل باشد. در این مجموعه، سامانه «فرمان پویای آئودی» در محور جلو با سایر ادوات فعال در گذر از پیچ ها ادغام شده و به اتفاق دو بازوی عمل کننده جداگانه روی چرخ های عقب تکمیل شده است. در نتیجه محور عقب نیز بسته به وضعیت و موقعیت خودرو از گردش فرمان پیروی کرده و وقتی راننده در سرعت های کم تا متوسط اقدام به گرداندن فرمان می کند، محور عقب تا 9 درجه در سوی مخالف تغییر وضعیت می دهد. تأثیر این عمل آن است که انگار خودرویی با فاصله محورهایی به اندازه 100 سانتی متر کمتر در حال تغییر مسیر یا دور زدن است که حاصلی جز کاهش دایره دور زدن به 10 متر نداشته و موجب می شود تا نانوک کواترو بسیار چابک تر و راحت تر از پیچ ها عبور کند. 
با گذشتن تندی خودرو از حدی مشخص و قرار گرفتن در سرعت های بالا، تغییر زاویه چرخ های عقب به 5/2 درجه در همان جهت فرمان محدود می شود تا در این حالت فاصله محورها به شکل مجازی به میزان 140 سانتی متر افزایش یابد به این ترتیب جدیدترین اتومبیل مفهومی آئودی به سطح بزرگراه ها با مسیرهای مسابقه چسبیده و هر مانور با تغییر مسیری را به راحتی انجام می دهد. 
مشخصات طراحی
اتومبیل یاد شده با محورهایی که در فاصله 2710 میلی متری یکدیگر قرار دارند از درازا، پهنا و بلندایی به ترتیب برابر 4541 میلی متر، 1990 میلی متر و 1337 میلی متر برخوردار است. سازه باربر بدنه مانند همیشه به دلیل بکارگیری شاسی فضایی آئودی با جنسی از آلومینیوم،ل وزن بسیار کمی دارد و با قطعاتی از فیبر کربن تقویت شده با پلیمر (CFRP) تکمیل شده است. 
تکیه بر چرخ های بزرگ و زوایای نرم، زبان جدید آئودی در طراحی محسوب می شوند. بر همین اساس جلو پنجره چند ضلعی آئودی با شکلی تازه، درون یک قاب آلومینیومی باریک جای گرفته و چراغ های روشنایی روز به قسمت زیرین سپر در کنار چراغ های راهنما منتقل شده اند.