مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۷ با اسپورتیج ۲۰۱۷

  همیشه در بین کراس اوور های دو قلو کره ای یعنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج با وجود شباهت های زیادی که دارند رقابت سنگینی جریان داشته است و حالا نسل جدید هیوندای توسان که در ایران فروش عالی را تجربه کرده است. کاردو قصد دارد تا با کیا اسپورتیج جدید که با تاخیری یک ساله نسبت به همزادش وارد ایران شد مقایسه کند و با بررسی کامل و جامع این دو ماشین در پایان ببینیم با توجه به بودجه پرداختی هیوندای توسان ارزش خرید بالاتری را دارا میباشد یا کیا اسپورتیج ماشین مناسب تری است .  

چهارشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹:۳۹ |

همیشه در بین کراس اوورهای دو قلو کره‌ای یعنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج با وجود شباهت‌های زیادی که دارند رقابت سنگینی جریان داشته است و حالا نسل جدید هیوندای توسان که در ایران فروش عالی را تجربه کرده است. کاردو قصد دارد تا با کیا اسپورتیج جدید که با تاخیری یک ساله نسبت به همزادش وارد ایران شد مقایسه کند و با بررسی کامل و جامع این دو ماشین در پایان ببینیم با توجه به بودجه پرداختی هیوندای توسان ارزش خرید بالاتری را دارا میباشد یا کیا اسپورتیج ماشین مناسب تری است .

مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۷ با اسپورتیج ۲۰۱۷

هیوندای توسان ۲۰۱۷
مدت طولانی است که هیوندای توسان در میان کراس اوورهای جمع و جور بسیار پرطرفدار است و نسل‌های مختلف هیوندای توسان با ویژگی‌های خوبی که داشته‌اند توانسته‌اند فروش بالایی را تجربه کنند و حالا آخرین نسل از هیوندای توسان هم با حفظ جذابیت‌هایش بازار فروش عالی دارد. کره‌ای‌ها چند سالی است که متوجه شده‌اند برای بالا رفتن میزان فروش ماشین‌های خود باید به بخش ظاهری اتومبیل اهمیت زیادی بدهند و اکثریت ماشین‌های کره‌ای چهره زیبایی دارند و هیوندای توسان هم در بخش ظاهری ماشین خوبی است و علاوه بر حفظ اصالت و استایل همیشه ماشین‌های هیوندای با المان‌های مدرنی که دارد توانسته است نظر مثبت بسیاری از افراد را جذب کند. کیا اسپورتیج هم مانند هیوندای توسان از طراحی جدید سود میبرد اما برتری ظاهری با هیوندای توسان است که توانسته پارامترهای بیشتری را در خود نشان دهد. به عنوان مثال هیوندای توسان جلوه لوکس دارد، اسپرت است و در عین حال هم چهره آن را افراد میانسال می‌پسندند. زمانی که وارد کابین هیوندای توسان می‌شویم طراحی سبک یکسانی با دیگر ماشین‌های لوکس هیوندایی دارد که این مورد در هماهنگی بیشتر طراحی داخلی و خارجی هیوندای توسان و زیبایی بیشتر کابین ماشین تاثیر مثبت دارد؛ هیوندای توسان ماشین با کیفیتی است و کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در کابین ماشین سطح مناسبی را دارا میباشد. مدتی است که ماشین‌های کره‌ای از نظر آپشن همیشه در میان رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و هیوندای توسان جدید هم از این ویژگی سود می‌برد البته لازم به ذکر است که هیوندای توسان و کیا اسپورتیج سطح آپشن برابری را دارا می‌باشند. همانطور که قبلا هم گفتیم ماهیت هیوندای توسان و کیا اسپورتیج یکسان است اما به طور مثال از نظر کیفیت هیوندای توسان کاملا برتری دارد.

هیوندای توسان جدید یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱۹۹۹ سی سی را در سینه خود گنجانده است که از نسل قبل این ماشین آلایندگی و استهلاک کمتری دارد اما کیا اسپورتیج همچنان همان پیشرانه ۲.۴ لیتری مدل‌های پیشین خود را حفظ کرده است. هیوندای توسان با کمک این پیشرانه ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در اختیار راننده قرار میدهد. هیوندای توسان جدید با پیشرانه جدید خود و با توجه به اینکه هیوندای توسان یک کراس اوور جمع و جور طراحی شده شهری است توانایی‌های حرکتی مناسبی را دارد اما مهم تر از آن آلایندگی و استهلاک کم هیوندای توسان است که ارزش خرید آن را بالا میبرد. پیشرانه هیوندای توسان با یک گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که عملکرد خوبی دارد و با موتور هیوندای توسان سطح هماهنگی‌اش مناسب است. هیوندای توسان با یک راننده عادی و بنزین بی‌کیفیت ایران شتاب ۰ تا صد کیلومتری در حدود ۱۲ ثانیه را دارا میباشد اما اگر کمی در رانندی مهارت حرفه‌ای داشته باشید و با استفاده از مکمل عدد اکتان بنزین را بالا ببرید به راحتی هیوندای توسان شتاب ۰تا صد کیلومتر در حدود ۱۰.۵ ثانیه را ثبت می‌کند .

هیوندای توسان در بخش سواری جزء ماشین‌های خوب کلاس خود است چون هندلینگ خوبی دارد و در عین حال هم سواری هیوندای توسان نرم است و برای استفاده خانوادگی مناسب می‌باشد که از دلایل این موضوع عملکرد خوب سیستم تعلیق هیوندای توسان است که احساس آرامش مناسبی را برای کابین ماشین به وجود آورده است. همچنین پایداری بسیار خوبی دارد و شما در سرعت‌های بالا با اطمینان وارد پیچ می‌شوید و با چسبندگی مطلوبی میدان پیچ را طی می‌کنید. فرمان پذیری هیوندای توسان هم دقیق و لذت بخش است و حس خوبی به راننده منتقل میکند. همچنین هیوندای توسان ترمزهای خوب و مطمئنی دارد که اطمینان حرکت در سرعت‌های بالا را به شما میدهد. همیشه کیا اسپورتیج از نظر سواری ضعف‌هایی را داشته است و از این نظر باز هم برتری با هیوندای توسان است .

 نسل جدید هیوندای توسان یک کراس اوور جمع و جور با فروش عالی است که در مقایسه با کیا اسپورتیج مزایای بسیاری را دارا می‌باشد که از همه آنها مهمتر فروش بالاتر و به مقدار خیلی بیشتر هیوندای توسان، تکنولوژی جدیدتر، ظاهر قابل قبول‌تر و بازار عالی اشاره کرد که همه اینها در کنار هم نفس کشیدن را برای کیا اسپورتیج در بازار امروز سخت کرده است.

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷
نسل چهارم کیا اسپورتیج که با مدل ۲۰۱۷ وارد بازار ایران شده است به دلایل مختلفی تا الان نتوانسته است به خوبی خود را اثبات کند، در ادامه با کیا اسپورتیج بیشتر آشنا می‌شویم. طراحی سپرها و چراغ‌ها موجب زیباتر دیده شدن کیا اسپورتیج شده است که البته در بخش طراحی این قسمت‌ها کیا تا حدودی ضعیف عمل کرده است زیرا ظاهر چراغ‌های کیا اسپورتیج را قبلا در ماشین‌های دیگری دیده بودیم. هیوندای توسان و کیا اسپورتیج هر دو ماشین زیبا و جذابی هستند اما در هیوندای توسان بدنه ماشین ظاهر هماهنگ‌تر و دلنشین‌تری دارد و همین موضوع باعث شده تا هیوندای توسان افراد بیشتری را بتواند به سمت خود جذب کند. با ورود به کابین کیا اسپورتیج ظاهر و استایل داخل ماشین را با دیگر کیاهای موجود در بازار یکسان میبینیم البته از نزدیک ظاهر داخلی و خارجی کیا اسپورتیج بهتر از عکس است اما همچنان ضعف‌های مختلفی را طراحی کیا اسپورتیج دارا می‌باشد. همیشه در بحث کیفیت ساخت و متریال به کار رفته کیا اسپورتیج ماشین ضعیف و بی‌کیفیتی بوده است و نسل چهارم کیا اسپورتیج همچنان این ضعف را با خود به همراه دارد. از نظر آپشن سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی کیا اسپورتیج مناسب است اما هیوندای توسان با آپشن‌هایی چون اتو پارک یا سیستم صوتی قدرتمندتر در این بخش هم از کیا اسپورتیج بهتر عمل کرده است.

کیا اسپورتیج جدید در خیلی از بخش‌ها نوآوری را تجربه کرده است اما از نظر فنی همچنان همان پیشرانه نسل قبل خود را دارا می‌باشد. یعنی همان پیشرانه ۴ سیلندرکه ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد و قابلیت تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارا می‌باشد به طور مشترک در کیا اسپورتیج جدید هم استفاده شده است. شتاب و چالاکی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج تقریبا برابر احساس می‌شوند اما کیا اسپورتیج مصرف سوخت بالاتری را به ثبت می‌رساند. گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک هیوندای توسان و کیا اسپورتیج هم مشترک می‌باشد اما عملکرد چندان مناسبی در کیا اسپورتیج از خود نشان نمی‌دهد و در هیوندای توسان بهتر و هماهنگ‌تر احساس می‌شود. در کل کیا اسپورتیج از هیوندای توسان پراستهلاک تر، پرمصرف تر و پرخرج تر است در حالی که هر دو ماشین قابلیت‌های حرکتی تقریبا یکسانی را دارا می‌باشند.  

همیشه کیا اسپورتیج از هیوندای توسان ماشین اسپرت‌تر و خشک‌تری بوده است و نسل جدید این ماشین هم همین خصیصه  را دارد به طوری که کیا اسپورتیج برای افراد اسپرت پسند و کسانی که اهل رانندگی تهاجمی هستند انتخاب جذاب‌تری می‌باشد.

کیا اسپورتیج جدید هنوز فاصله خود را با هیوندای توسان حفظ کرده است و نتوانسته که از آن پیشی بگیرد و انتخاب بهتری باشد و در بخش کیفیت، میزان فروش، زیبایی و ... هنوز امتیازات کمتری دریافت می‌کند.


مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۷ با اسپورتیج ۲۰۱۷
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۰۲۶۴

ارسال: چهارشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹:۳۹

به روز شده: چهارشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷:۱۵

کلید واژه‌‌ها: هیوندای توسان ۲۰۱۷،کیا اسپورتیج ۲۰۱۷، کراس اوور، شاسی‌بلند

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: ماشین ۳

بازدید: ۲۲۷۳

زبان: پارسی

(۷ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.